...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 32 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Legendarny Skarb - początek

Autor: Feniks

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 43 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Moja pierwsza recenzja na twierdzę. Trudno nazwać uczucie jakie mnie napawa. Winamp włączony Mogę pisać! Postaram się wyłożyć w tę recenzje serce. Po męczeniu się z prawami autorskimi, wadliwymi instalkami, wygaśniętymi linkami oraz z nieobecnymi użytkownikami rożnych forum dorwałem grę działającą a mianowicie Legendarny Skarb: Początek. Pokładam w tytule nadzieję ze względu na autora. Czy słusznie? Przekonamy się.

Gra wita nas opowiastką jak to zakapturzony staruszek w królestwie Tavarn zrzucił płaszczy i potwierdził istnienie tytułowego Legendarnego Skarbu. Król kazał biedaka ściąć ale wieść szybko rozniosła się po królestwie niczym wredna plotka rozpuszczona w gimnazjum. W mieście Virn mieszka, a może raczej wynajmuje pokój nasz główny bohater Rodgar. Jak się pewnie każdy domyśla będziemy szukać tego skarbu. Fabuła jest po prostu oklepana. W co drugiej grze albo ratujemy świat albo szukamy jakiegoś skarbu czy artefaktu. Jednym zdaniem- Nic nowego. To jeszcze da się wybaczyć ale gra ma wiele dziwactw i innych takich. O tym jednak za chwilę. Kiepską fabułę gra nadrabia klimatem, pięknym mappingiem i wieloma upiększaczami. O tym też jednak za chwilę. Popiszę jeszcze trochę o klimacie. Nie będę ukrywał że to najmocniejsza strona gry. Zalatuje on mocno średniowieczem. Sposób w jaki bohaterowie mówią autentycznie jedzie tymi czasami. Piękna czcionka (należy ją zainstalować, znajdziemy ją w folderze z grą) i wspomniane już upiększacze podkreślają ten klimat. Jednak spodziewałem się czegoś lepszego.

Pora ponarzekać na owe upiększacze. Przez to słowo rozumiem naturalnie Skrypty. Jest ich masa. Ogólnie służą one do poprawienia efektu wizualnego. Muszę powiedzieć że spełniają one swoje zadanie gdyż wszystko wygląda ślicznie. Wiecie cienie postaci, światła pokazujące się o określonej porze dnia, czcionka, przerobiony totalnie system menu (z bestiariuszem Nie byłoby to dziwne gdyby nie to że w grze nie ma żadnej walki!) i wiele innych. No cóż. Ja jestem osobą, która jeśli chodzi o RM woli mniej skryptów a lepszą fabułę a nie to! Gry naładowane skryptami z reguły są kiepskie, z nędzną fabułą i są niedopracowane. Grając w takie gry mam wrażenie że fabuła i w ogóle wszystko ma być tylko dodatkiem do skryptów. Na szczęście Legendarny skarb trzyma wyższy poziom niż inne gry przeładowane skryptami z Internetu. Tego wszystkiego jest tak dużo, że gra się zamula w miejscu, gdzie jest więcej NPC i ogólnie na większych mapach.

Ale dobra. Skoro ponarzekałem już sobie na to co mnie doprowadzało w grze do wścieklizny pora napisać coś o mocnych stronach tytułu. A tych wcale nie jest mniej. Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy już na screenach są przepiękne mapki oraz niestandardowe zasoby. Faktem jest, że mając inne tilesety trzeba trochę narobić się z blokowaniem itp. Cieszę się widząc coś takiego. Wtedy wiem że autor trochę się namęczył a blokowanie jest zrobione idealnie. Feniks włożył w grę trochę pracy. Niestety lokacji jest strasznie mało. Wiadomo że jakość ważniejsza niż ilość ale chodzi mi bardziej o to że mamy małą różnorodność miejsc (nawet jak na tak krótką grę). Mógłbym to napisać wcześniej bo dla mnie to minus, gdyż ja lubię zwiedzać świat gry, jaką aktualnie przechodzę, a tutaj nie dość że mapek mało to większość budynków pozamykanych. Nie pochodzimy sobie po mieście. Mamy także całkiem fajny system reputacji. Nie zdradzę po co on jest bo to w pewnym sensie część fabuły a ja nie chce zdradzać więcej niż trzeba. Całkiem porządne zadania poboczne i dobrze wykonany system dnia i nocy Mogę się do niego doczepić pod jednym względem a mianowicie przeszkadza mi że nocą robi się ciemno ale NPC są w tych samych miejscach i dalej prowadzą swój żywot po nocy. Nikt z nich nie śpi ale każdy w nocy pracuje. Nie wiem czy cierpią na bezsenność czy może za dużo Tigera wypili. To już jest tajemnica lasu. No widzimy jest tutaj tyle do chwalenia ile do zjechania. Niestety to co jest w grze fajne to (prócz mapek) drobne rzeczy. A biorąc pod uwagę jak denerwował mnie nadmiar skryptów i spowodowane tym chwilowe spadki płynności grze daleko do ideału. Zwłaszcza, że czymś czego jeszcze nie wymieniłem jest to że to bardziej przygodówka próbująca udawać RPG. Nie znajdziemy tutaj walki. Ludziom, których nudzi ciągłe chodzenie od punktu A do B (jak mnie) odradzam grę i to stanowczo!

Podsumowując. Spodziewałem się czegoś większego. Zawiodłem się troszkę na grze. Niektórzy mogą mieć wrażenie że gra mi się strasznie nie podoba ale to nie prawda! Po prostu wypisałem co mnie denerwowało a kilka takich rzeczy było. Najbardziej podobał mi się klimat no i mapping. Nadmiar skryptów, lagi oraz nudzące chodzenie w te i we w te odpychają mnie od tej gry, Mam nadzieje że Feniks (jeśli to przeczyta) nie fochnie się na mnie. Wyrażając mi zgodę na recenzje musiał liczyć się z tym że mogę grę skrytykować. Mimo szacunku i dziwnej sympatii jaką darzę Feniksa pojechałem grę za wszystko co złe i pochwaliłem za dobre. Osobiście nie polecałbym gry wielbicielą typowych RPG. Ale tych co lubią przygodówki zapraszam do pobierania. Takie osoby będą się bawić przy grze przednio. A ludzi, którzy lubią oba gatunki zachęcam do ściągnięcia choćby dla samego mappingu bo gra jest przepiękna. Życzyłbym sobie więcej gier tak ślicznie wykonanych.

Miasto pełne NPC, ciekawe co mają ciekawego do powiedzenia.
Zgaduje, ale, pewnie znajdę je w punkcie B, prawda?
Prawie jak w knajpie pod wiedźminem.
Standardowe menu prezentuje się dość ładnie.


Tekst: Vitas
email: vitas1@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024