...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Where's Waldo?

Autor: McLaren

RPG Maker: RPGXP
Wersja: Pełna
Gatunek: Logiczna
Język: Polski
Rozmiar: 51 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
Nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Where's Waldo (lub Wally)? Czyli Gdzie jest Waldo? była to dość popularna brytyjska gra łamigłówkowa, której ilustratorem jak i twórcą jest Martin Handford. Gry ukazywały się przeważnie w czasopismach młodzieżowych, następnie miały swoje adaptacje w książkach, grach komputerowych, a nawet tytuł doczekał się bajki animowanej. Może w Polsce tytuł ten nie jest aż tak znany, ale z pewnością kojarzony.

Wysoki chłopak w okularach, posiadający charakterystyczny sweterek w biało czerwone paski, czerwoną czapkę ukrywa się na różnych obrazach i zadaniem czytelników było odnalezienie bohatera (stąd właśnie tytuł gdzie jest Waldo?).

W 2013 McLaren postanowił wykonać grę komputerową na podstawie tej serii, używając swojej wiedzy, zdolności oraz oprogramowania RPG MAKER. Jak efekt końcowy wygląda, czytajcie dalej.

Pewnego dnia Waldo otrzymuje od czarodzieja magiczną laskę, która umożliwia mu wszelkiego rodzaju podróżowanie. W czasie, w przestrzenie a nawet między wymiarami (z magią się nie dyskutuje, tak już po prostu jest). Młodzieniec oczywiście korzysta z mocy przedmiotu i postanawia podróżować gdzie tylko nogi go zaniosą, zwiedzając co tylko możliwe.

Historia została dorobiona na potrzeby ilustrowanej gry, zatem no, nie czarujmy się. Historia tutaj jest mało istotna, gdyż bardziej chodzi o rozwiązywanie zagadek w odnalezieniu bohatera. Zasady są bardzo proste. Gracz posiada minutę, aby na wyświetlonym ekranie odnaleźć Waldo i go złapać. Niekiedy jest łatwo a nieraz trochę potrzeba więcej czasu by bohatera poszukać w tłumie.

Gra składa się z 63 plansz. Poziom trudności wzrasta wraz z kolejnymi planszami. Faktycznie można się w tłumie pogubić.

Ale bez paniki, Waldo nas nie zostawia na lodzie i udziela nam koła ratunkowe, którymi są:
- zapis gry
- cofnięcie licznika
- pomoc pieska

Koła ratunkowe posiadają swoje limity rzecz jasna. Osobiście pomysł na grę jest bardzo ciekawy i mi się bardzo podoba. Zasady dość proste, a sterowanie nie za skomplikowane. Waldo należy wskazać przy pomocy myszki, a opcje dodatkowe można wywołać przy pomocy klawiszy na klawiaturze. Tutaj jednak mała uwaga, gra nie uznaje pauzy. Licznik jest w nieustannym ruchu. Kiedy dobije do 60, koniec gry. Dlatego trzeba być zdecydowanym i działać szybko. Dodatkowe efekt wywołania menu (ich animacja) nie działa z jakąś powalającą prędkością, miejcie to na uwadze.

Gra przyjemna, wciągająca, godna polecenia innym dla takiej luźnej rozgrywki, bez nerwów, posiadająca swoje wzloty i upadki. O menu już wspomniałam, ale warto powiedzieć o różnorodności plansz. Niektóre są strasznie zniekształcone, rozmazane, niektóre jakimś innym stylem. Raz Waldo jest wyraźną postacią, raz dziwacznym fragmentem. Te motywy wymagały by rzetelnego dopracowania.

Podsumowując Where's Waldo - wciągnęła mnie. Nie jest trudna. Szczerze to jest przystosowana dla graczy w każdym wieku. Tutaj wielkim plusem będzie klimat gry, który daje możliwość powrotu do lat z dzieciństwa przez właśnie tego typu łamigłówki. Minusami zaś to wszelkiego rodzaju niedopracowania. Brak pauzy podczas gry, animacje menu, jak i tykający zegarek. Największym problem tego projektu to przykry fakt, że jest na jedno kopyto. Jak już się przebrnie przez dane etapy, to w zasadzie koniec gry. A w bardzo prosty sposób można by było rozgrywkę urozmaicić nieco np. Możliwość wyboru etapów, Waldo niech się ukazuje w losowych miejscach, to by było już coś!

Chociaż na tle innych gier, owy tytuł wypada średnio, to jednak dla mnie było świetne doświadczenie! Naprawdę wielki szacun dla McLarena za stworzenie tej gry.

Takiej opcji właśnie brakuje nieco w życiu.
On gdzieś tutaj jest, na pewno.
W momencie odnalezienia Waldo, mamy dosłownie chwilkę odetchnięcia od tykania zegara.
Waldo złapany! Wymiar: Counter Strike.


Tekst: Lin
email: lin@rpg.int.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024