...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: O Przeciwnikach - potwory na mapie
Opracował: Teo
Email: teorm88@gmail.com

Cześć, tu Teo.
Przeważnie w grach jRPG na mapie występują walki losowe i pierwsza myśl zazwyczaj jaka towarzyszy podczas tworzenia gry, to czy można zrobić przeciwnika na mapie, czy można się pozbyć losowych walk.

Jak najbardziej istnieje taka możliwość, a wykonanie nie dość,że banalne to jeszcze uniwersalne - pasujące praktycznie do każdego programu.

Co należy zrobić?

Krok 1
- upewnij się, że w bazie danych masz przygotowanych przeciwników z którymi chcesz stoczyć walkę. Według mnie wypada ustawić walkę z jednym potworem, a nie z kilkoma (jeden przeciwnik na mapie to jeden przeciwnik podczas walki, proste).

Krok 2
- na mapie należy postawić zdarzenie. Ustaw grafikę, ustaw ruch na losowy, albo jeżeli to możliwe ustaw jakąś konkretną ścieżkę dla tego zdarzenia. Uruchomienie zdarzenia należy ustawić na Dotknięcie zdarzenia, a w poleceniach zdarzenia wybrać polecenie rozpocznij walkę (i oczywiście wskazać naszego przeciwnika).

Krok 3
Pozbycie się tego zdarzenia. Tutaj zależy od was w jaki sposób chcecie się pozbyć tego zdarzenia.

- na stałę
Walczymy raz i koniec. Jeżeli tak, to po poleceniu walki musimy wrzucić polecenie zmień przełącznik (i dla każdego zdarzenia ustawiamy własny przełącznik ma się rozumieć).

Kolejnym krokiem to stworzenie nowej strony zdarzeniu przeciwnika, jako warunek uruchomienia zaznaczyć nasz wybrany przełącznik z poprzedniej strony, grafika jak i polecenia należy zostawić puste.

- tymczasowe
Najprostszym sposobem na tymczasowe usuniecie naszego przeciwnika, będzie zastosowanie polecenia usuń zdarzenie.
Po walce, zdarzenie naszego przeciwnika po prostu zniknie całkowicie z mapy. Jeżeli wyjdziemy z aktualnej mapy i powrócimy na nią, nasz przeciwnik będzie ponownie na nas czekał.

Tego typu rozwiązania warto zastosować przy np. Walce z bossem. Sztuczka stara jak świat, ale przydatna. Pozdrawiam.