...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Sklep Umiejętności

<< Po Lewej stronie sklep z umiejętnościami dla jednej postaci >> Po Prawej sklep z umiejętnościami dla całej drużyny.


Wstęp
Skrypt umożliwia, zakup konkretnych umiejętności dla Bohaterów. Umiejętności są podzielone na dwie kategorie:

[1] Umiejętności, które można kupić pojedynczo dla bohaterów
[2] Umiejętności, które można kupić dla całej drużyny

Ponadto, skrypt daje możliwość ustawienia blokady zakupu umiejętności dla poszczególnuch bohatrów.
np. [Bohater nr.1] może kupić [umiejętność nr.1] i [umiejętność nr.3]
a [Bohater nr.2] może tylko kupić [umiejętność nr.3].

Sklep umiejętności jest wywoływany za pomocą polecenia zdarzenia Wywołaj Skrypt. W którym możemy edytować umiejętności, dostepne w sklepie.

Instalacja
1. Skrypt należy wkleić pod Materials -> dalej pod( Insert here ).

2. Należy ustawić Ceny umiejętniści w Bazie Danych w Notatkach. Okno to, od momentu działania skryptu, jest przeznaczone do ustawienia Cen umiejętności.

W notatkach należy wkleić kod: i ustawić Cenę umiejętniści 3. Dalej, należy ustawić polecenie skryptu, aby otworzył się sklep z umiejętniściami: Czyli w zdarzeniu, klikamy [WYWOŁAJ SKRYPT] i wklejamy linijkę

$scene = Scene_SkillShop.new([1,2,3,7,8,9])
Cyferki w nawiasie są odpowiednikiem, id umiejętniści które można kupić. 4. Umiejętności w skrypcie są podzielone na dwa rodzaje:

A) Umiejętności które można kupić POJEDYNCZO
Oznacza to że daną umiejętność można kupić dla poszczególnego bohatera z drużyny

B) Umiejętności które może kupić CAŁA DRUŻYNA
Oznacza to że daną umiejętność kupuje się dla wszystkich członków drużyny

Aby konkretne umiejętności mogła nabyć cała drużyna, pierw trzeba id umiejętności przypisać do kodu.
Alllearn = [4,5,6,10,11,12]
(w nawiasie wpisujemy ID umiejętności, które bedą dostępne dla całej drużyny) 5. Następnie, należy ustawić umiejętniści, które do nauczenia będą niedostępne dla Bohaterów.

Dislearnable[id bohatera] = [id umiejętności]
[id bohatera] jest zaciągane z Bazy Danych: Bohaterowie, każdy numer jest przypisany do bohatera.
[id umiejętności] jest zaciągane z Bazy Danych: Umiejętności, każdy numer jest przypisany do umiejętności zamieszczonej w bazie

6. Podsumowanie
- Należy ustawić Ceny Umiejętności w bazie danych
- Należy postawić zdarzenie, które otworzy sklep
- Należy ustawić współrzędne umiejętności, które może kupić cała drużyna
- Zablokowac umiejętności, których komkretny bohater nie będzie mógł kupić
Poniższy kod należy wkleić w edytorze skryptów (klawisz F11) Pod liniką Materials i dalej pod ( Insert here ): Skrypt znajduje się w pliku tekstowym: Skrypt.txt (lub przekopiować go należy z gry demo)

Skrypt należy wkleić pod linijkami Materials i dalej pod Insert here.


Zakończenie
I to by było na tyle.
Skrypt wydaje się skomplikowany, ale to nic w zasadzie trudnego. Należy wpisac Cenę umiejętności w notatkach,


Autor: Izumi
Email: - brak -

Tłumaczenie: Rubin
Email: rubinrpg@wp.pl
Pobierz:
  • (gra demo) Sklep Umiejętności.rar