...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 44 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVXAce || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX Ace

Luna Message
- Wyświetlanie wiadomości -


Każda z postaci posiada swoje własne ramki wiadomości, niczym chmurki w komiksach.


LUNA MESSAGE, jest to system modyfikujący wyświetlane wiadomości w grze. Przy pomocy skryptu, wiadomość można wyświetlić na 3 sposoby:
- 1) luna message, tekst wiadomości wyświetlony w ramce pod postacią
- 2) luna message, tekst wiadomości wyświetlony w ramce nad postacią
- 3) normalny tradycyjny (domyślny system dla programu)

Istnieje możliwość modyfikacji wyświetlania wiadomości podczas gry.

Instalacja
1. Otwórz w RPG Maker VX Ace edytor skryptu ruby (skrót: F11).
2. Przed sekcją Main, utwórz nowy moduł i nazwij go np. LunaMessage.
3. Do utworzonego powyższego modułu LunaMessage wklej poniższy skrypt.
4. Zapisz zmiany i gotowe, skrypt działa.

UWAGA
- przed wprowadzeniem wiadomości, należy użyć polecenia Skrypt, a w nim wprowadzić odpowiednią komendę (sposób wyświetlenia wiadomości).






Konfiguracja
Program posiada kilka opcji do konfiguracji. Wszystko zostało opisane w komentarzach. Najistotniejsze to polecenie do uruchomienia skryptu. Polecenie zdarzenia - skrypt: Lune_Message.config(p, id)
    Skrypt używa 2 parametry: p, oraz id
    Literka ''p'' odpowiada za położenie wiadomości:

    0 = wiadomość będzie pod postacią
    1 = wiadomość będzie nad postacią
    2 = stary system wiadomości

    ID to identyfikator zdarzenia nad którym ma zostać wyświetlona wiadomość. ID zdarzenia zazwyczaj znajdziesz w pasku zdarzenia/nazwie (np. EV006) ID 0 = wiadomość jest przypisana do Bohatera.
Jeszcze 2 drobne uwagi co do skryptu:
1) Ważnym elementem jest zastosowanie polecenia czekaj:1, po każdym wprowadzonym poleceniu skrypt: Luna_message.config(p, id), pomaga to programowi przy wyświetleniu wiadomości.
2) Skrypt czasami ma problem z obliczeniem długości tekstu, wyświetla ramkę krótszą, a tekst wychodzi po za ramkę. Dlatego polecam, nie dawać postaciom zbyt długich wypowiedzi, a najdłuższe linie tekstu wspomóc ''4-5 spacjami'' pod koniec.

Efekt skryptu możecie zobaczyć w grze demonstracyjnej.


Autor: Raizen
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: RPGVXAce-Luna Message (Raizen)

    Tekst: Lin
    Email: lin@rpg.int.pl


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024