...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Download >> Programy

Kafelki Życia


Wstęp
Witam serdecznie. Chciałbym wam przedstawić pierwszą zdarzeniówkę wykonaną na nowym silniku Wolf RPG Editor



Jest to bardzo banalny projekt, ale zważając na specyfikę programu, uznałem że w ramach wprowadzenia nowego użytkownika programu, warto nawet i takie "Lekcje" prezentować i ukazywać jak można wykonać bardzo proste funkcje, a z czasem przejdziemy do tych bardziej zaawansowanych.

Zdarzeniówka nosi tytuł Kafelki Życia i prezentuje jak wykonać proste zdarzenia przy pomocy zmiennych. Bohater wchodząc/dotykając pewnego elementu, może np. stracić punkty życia. Pokrótce, mamy mape i grzybki - dotykając ich, bohater traci punkty życia. Jeśli ilośc spadnie do zera - pojawia się komunikat i dalej projekt się wyłącza.


Wykonanie
Musimy się skupić na dwóch zdarzeniach:
1. Zdarzenie które będzie powielone i rozmieszczone na mapie, odpowiadające za zabieranie HP bohaterowi przy dotknięciu
2. Zdarzenie ustawione na równoległy start - z warunkiem zmiennej, gdzie jeśli bohater straci wszystkie punkty życia, pojawia się ekran końca gry.

Pierwsze Zdarzenie - Kafelki zabierające HP Bohaterowi



W pierwszej kolejności musimy się skupić i ustawić funkcję która będzie odpowiedzialna za zabranie punktów życia. Musimy zatem otworzyć wiersz poleceń w zdarzeniu i wybrać Wywołaj Zdarzenie -- (zaznaczyć) Typowe Zdarzenie Następnie w pierwszym okienku u góry spośród listy Typowych zdarzen musimy odszukać: Typowe4 [o Recover of Damage] To zdarzenie odpowiada za ilośc punktów życia bohatera.

Nastepnie w Argumentach (liczny): wybieramy
Type: -1HP Recovery/Damage - oznacza funkcję/typ: czyli Punkty Życia. Who: -1Whole Party - oznacza to działanie na całej drużynie. Points Amount? [ilość] - wpisujemy ilośc punktów życia która ma zostać dodana/zabrana
I Zatwierdzamy: Teraz mamy ustawioną funkcję odpowiadającą za odebranie punków życia gdy wciśniemy ESC. Następnie, przechodzimy do ustawienia zmiennej = czyli liczniku, który przy osiągnięciu okręslonej ilości - odpowiadać będzie za pokazanie ekranu końca gry.



Tutaj wprowadzamy zmienną typowo tak jak robimy to w RPG Makerze, czyli zmienna odpowiedziala z a ilośc punktów życia. Ustawiamy nazwę, Operację na +dodatnią i określenie zmiennej lub wartości = czyli to odpowiada za ilość dodawanych punktów jeśli bohater dotknie grzybka - Jedno dotknięcie równoważy się z 3pkt, przy ustawieniu na zmiennej. 1 dotknięcie, równoważy się z +3 dodatnimi wartościami na zmiennej. (najlepiej zalecam ustawić wszystko tak jak na obrazku

Jeśli wszystko mamy już ustawione, to zdarzenie odpowiadające za zabieranie punktów życia bohaterowi po kontakcie z terenem, mamy już odhaczone.

Teraz, przechodzimy do punktu drugiego, czyli zdarzenia odpowiadającego za zakończenie gry, gdy bohater straci życie.

Drugie Zdarzenie - Śmierć bohatera po utracie punktów życia




Tutaj, głównie skupiamy się na Trzech aspektach:
1. Warunek Startu: Ustawiamy na Równoległe Zdarzenie - oznacza to że zdarzenie nie zważając na moment, będzie uruchomione.
2. Warunek/uruchomienie: za pomocą zmiennej: czyli tutaj zaznaczamy zmienną którą ustawiliśmy wcześniej przy zdarzeniach z kontaktem + ustawiamy wartość. Czyli, Zdarzenie Końca gry włączy się jeśli wartość zmiennej wynosi np. 60 i pojawi się ekran końca gry.
3. W Zdarzeniu w wierszu poleceń ustawiamy koniec gry i jakiś komunikat dla gracza np wiadomość "Stracileś wszystkie punkty życia"

I ze zdarzeń to było by tylko tyle.
Należy pamiętać aby zdarzenia odpowiadajace za zabieranie punktów życia bohaterowi rozmieścić po całej mapie w miejscach, których nie może bohater dotykać np na trujących grzybkach.

Zakończenie
I to już wszystko ^^
Głownie ustawiamy dwa zdarzenia z czego jedno, powielamy zasadą (kopiuj/wklej) na mapie i cały system kafelków zjadających HP mamy już gotowy.
Na pierwszy rzut oka, może wydawac się do nieco skomplikowane, ale wszystko działa praktycznie na takiej samej zasadzie co RPG Maker. Zachęcam do pobrania gierki demo poniżej, a w razie kłopotów do napisania informacji, poniżej w komentarzu ;}


Autor: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl
Pobierz:
  • Kafelki Życia (gra demo)