...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Download >> Programy

Zaawansowane Menu




Witam.
Chciałbym przedstawić kolejną zdarzeniówkę wykonaną na nowym silniku Wolf RPG Editor

Zdarzeniówka prezentuje Zaawansowane Menu - które pozwala twórcy, dodać wiele, wiele dodatkowych wariantów, które będą wyświetlane na ekranie startowym gry. Zdarzeniówka jest bardzo prosta do wykonania, mianowicie - wszystko sprowadza się do jednego zdarzenia, które jest zbudowane na poleceniu [pokaż wybór].

Generalnie, to co będzie się znajdować w menu, głównie zalezy od samego autora, można wrzucić reklamy swoich poprzednich projektów, informacje o twórcach, którzy mieli w niego swój wkład, czy, opcje pozwalające na edytowanie, obrazu lub głośności muzyki.

Wykonanie
Tak jak wspominałem wcześniej, wszytko sprowadza się do polecenia pokaż wybór i w nim zamieszczamy wszelakie funkcje, które będą się włączać po wyborze konkretnego polecenia.





Standardowo mieliśmy 3 warianty do wyboru: <>Nowa Gra, <>Wczytaj, <>Koniec,
Po zmianie mamy aż 8 wariantów: <>Nowa Gra, <>Wczytaj, <>Opcje, <>Informacje, <>Autor, <>Strona WWW, <>Projekty, <>Koniec.

Jak widać wszystko sprowadza się tylko do dodania dodatkowych wariantów w poleceniu Pokaż Wybór. Nie musisz się trzymać sztywno tego, które ja zamieściłem, lecz tutaj zdajesz się na własną kreatywność, można tutaj wstawić np. wybór startu bohatera, zmiana grafiki bohatera, czy zmianę pogody. Wszystko co tylko sobie wymyślisz. Należy pamiętać że to co zostanie zmienione w Menu, musi mieć przełożenie na efekty w grze, czyli po każdej zmianie w menu, najlepiej ustawić zmienną z różnymi wartościami - aby później ta: przekładała się na efekty w grze. np. Menu --> Grafika --> Jasna. (Wchodzimy do gry): Zdarzenie warunek zmienna: 1. Ciemna/Normalna/Jasna - jeśli będzie Jasna - warunek równy sumie =3 i ekran zmienia się na jasne zabarwienie.

I co do zdarzeń menu to generalnie na tyle. Nic skomplikowanego.

[CO WAŻNE - POZYCJA OKIENKA W MENU]
- kiedy dodasz zbyt dużo wariantów, okienko może zanikać poza granicami ekranu, więc trzeba je przesunąć ! Musimy znaleźć polecenie: |zmień zmienną: Sys4:Choice Box Y = 80 + 0 Edytujemy to polecenie i szukamy na dole: Przypisanie wartości --> Określenie zmiennej (lub wartości)
i tutaj jeśli wartośc jest większa czyli 100+ to okienko idzie do dołu, a jak od 100- (czyli np. 80/60/40) pozycja okienka będzie wyżej



[ZAKOŃCZENIE]
I to już generalnie wszystko. Jak widać nie potrzeba tutaj ogromnej pracy, aby rozwinąć okienko menu na ekranie tytułowym.
Polecenia są bardzo proste i co ważne, w głównej mierze, wszystko sprowadza się do zapotrzebowania twórcy, jeśli chce może ustawić - poziom trudności, albo zmianę grafiki bohatera. Co tylko chce.




Autor: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl
Pobierz:
  • Zaawansowane Menu (gra demo)