...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 45 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Pomoc || Zgło? nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2021: Kwiecień


26 kwiecień 2021 - 19:30 (Rubin)

Witam.
Plany odrobinę się pozmieniały. Materiał miał wlecieć w weekend, ale jakoś z czasem było nie wesoło i Hadzi postanowił swoją kolejkę przekazać mi.

Tak więc, z ważniejszych rzeczy. Nasz koci redaktor Enter, podesłał bardzo potężny artykuł, w którym porusza kwestię JavaScript.
Wszystko jest wręcz napisane od samych podstaw, po wytłumaczenie czym jest owy język, po omówienie jego zastosowania w makerach z nowszej generacji (MV oraz MZ). Przyznam, że jeśli Enter nie poprzestanie na tym jednym artykule, to zapowiada się cholernie dobra seria artykułów, którymi będzie szturmować twierdzę, a my, będziemy czerpać z nich ogrom informacji!

Poniżej zachęcam do zaklikania w link, który odeśle was do artykułu, a całą serię i pozostałe ciekawostki, znajdziecie w Krypta -> Artykuły.
Yeah!






18 kwiecień 2021 - 13:58 (Rubin)

Doberek.
Za oknem piękna, słoneczna pogoda. Niektórzy z niej korzystają i wyjdą powdychać świeżego powietrza, inny zaś, dostają kopniaka i weny twórczej.
Dla tych, którzy chcieli by siąść przy Wolfie. Postanowiłem załadować kolejny kurs z serii poradnika z obśługi WRPGE, gdzie zająłem się zagadnieniem, Tworzenia mapy!

Makerowcy będą już wiedzieć, że znajdziecie w nim informacje odnośnie warst rysowania, wyboru tilesetów, czy doboru odpowiedniego rozmiaru dla mapy. Zachęcam do zapoznania się z poradą, a po niej. Będziecie rysować takie mapki że mucha nie siada =].
Yeah!


(Kliknij) Kurs nr.13: Tworzenie Mapy





15 kwiecień 2021 - 22:53 (Rubin)

Wieczór.
Nieco roboty przy stronie jest. Pracuje nad czymś, co w najbliższym czasie zobaczycie i myślę, że efekty was zadowolą. Natomiast na teraz, mam dla was kolejny poradnik z serii WRPGE, gdzie opisałem w bardzo rozległym kursie Ustawienia - z okna, Typowego Zdarzenia!

Poradnik myślę, że na ten moment, jest najbardziej potężny z obecnych, które zostały dotychczas załadowane. Znajdziecie w nim masę materiału, związanego z bazą danych i z guzikami, które możecie wyklikać w okienku. Natomiast, bardzo ważna informacja. W tym poradniku, zająłem się tylko opisem samego okna z ustawieniami. Występująca w nim funkcje oraz zastosowania, zostały rozpisane na kolojene kursy, tak więc bądźcie cierpliwi!


(Kliknij) Kurs nr.12: Typowe Zdarzenia - Ustawienia





13 kwiecień 2021 - 19:00 (Rubin)

Doberek.
Dzisiaj się odrobinę wydarzyło w naszej społeczności i zostały przeprowadzone bardzo duże rewolucje, jeśli chodzi o kanał discordowy (#Chat).
Ci którzy jeszcze nie mieli okazji zobaczyć, możecie być spokojni, nadal jest to ten sam kanał z tymi samymi użytkownikami, ale nieco się pozmieniało =]. Przejrzyjcie sobie czat, zapoznajcie się na spokojnie z nowościami i przeklikajcie kanały. Więcej info o zmianach, już napisał Reptile docelowo na discordzie.

Z nowości. Na dzisiaj, ląduje zdarzeniówka, do RPG 2k3 którą postanowiłem opublikować, bo sporo osób podpytywało jak wykonać te zastosowanie. Mianowicie, sprawa dotyczy licznika punktów, wyświetlanego na obrazkach.
Żeby się nie rozpisywać. Przedstawiłem dla was w poradniku, jak wykonać licznik, który pokazuje się na obrazkach, a jego wartość wprowadzamy przy pomocy wykorzystania zmiennej!

Licznik przyda się do gier platformowych, lub do zręcznościowych, gdzie biegamy bohaterem, wybijamy potwory, lub zbieramy punkciki. Dodatkowo jako bajery, zaimplementowałem możliwość zmiany pozycji licznika przy wprowadzeniu współrzędnych na zmiennych, możliwość zmiany barwy cyferek, dodawanie punktów przy otwieraniu skrzynki, oraz jedno mini zadanie specjalne =].

Zachęcam do zaklikania i zapoznania się z opisem zdarzeniówki, a dla osób, które będą chciały przetestować, na dole jest możliwość pobrania gry demo, wraz z dostępnym projektem.






11 kwiecień 2021 - 17:15 (Rubin)

Witajcie Twierdzowicze.
Siedząc sobie dzisiaj w spokoju i dłubiąc przy swoich rzeczach, dostałem niespodziewaną informację od McLarena, który podrzucił autorskie charsety przedstawiające Rycerzy białej czaszki do WRPGE!

W paczce jest 10 plików, które prezentują rycerzy jak i szkielety. Niektóre z nich mają miecze na swoich plecach, zaś inne, są ubrane od stóp do głów w potężne zbroje. Muszę przyznać że McLaren, bardzo się postarał i przyłożył do wykonanej pracy, bo owe graficzki prezentują się świetnie!

Zainteresowanych zachęcam do przetestowania szkielecików, oraz gdyby były pytania, (Kliknij) wątek na forum pozostaje do waszej dyspozycji.




9 kwiecień 2021 - 20:00 (Rubin)

Wieczór.
Jedziemy dalej z kontynuacją poradnika z serii WRPGE, gdzie tym razem postanowiłem omówić Wybór mapy.

Polecenia w okienku jak zauważycie, są bardzo podobne do tego, które otwieramy w RPG Makerze. Drzewko map, zmienianie ich lokalizacji, oraz podstawowe funkcję przy pomocy wciśnięcia PPM.
Zachęcam poniżej do zaklikania i zapoznania się z mini poradnikiem.


(Kliknij) Kurs nr.11: Wybór mapy





5 kwiecień 2021 - 11:00 (Rubin)

Witam.
Odrobinę rzeczy na głowie, przeglądałem stronkę i forum rozmyślając co by tutaj zrobić/poprawić/usprawnić, by było lepiej i kilka pomysłów podrzuciłem do redakcji, aby to wspólnie przeanalizować. Zobaczymy co z tego wyjdzie

Na dzisiaj przygotowałem dla was zalegający materiał, który był już na forum a z jakiegoś powodu na twierdzę jeszcze nie trafił. Jest nim zdarzeniówka do WRPGE w której pokazuje, jak zrobić (Kliknij) zaawansowane menu.
Pamiętam jak w 2009r, próbowałem coś podobnego zrobić w RMXP, jednak tam na samych zdarzeniach, bez możliwości wyłączenia ekranu tytułowego bez pomocy skryptów było ciężko.

Wolf na tyle różni się do RM, że od razu w poleceniach zdarzeń możemy ustawić pozycję okienka, dostosować jego rozmiar do ilości poleceń i można ich dopisać, ile fabryka dała.
Z okienka z trzema opcjami: Nowa gra, wczytaj, zamknij, przy pomocy prostych poleceń, możemy je powiększyć o trzykrotną ilość, co widać na poniższym obrazku.
Nie przedłużając, zachęcam do zapoznania się z opisem, oraz do pobrania gry demo i przetestowania zdarzeniówki w edytorze!






3 kwiecień 2021 - 00:21 (Rubin)

Wieczór.
W końcu doczekałem się recenzji mojej pierwszej i mam szczerą nadzieję, nie ostatniej gry. Ciesze się że niektórym się spodobała, oraz dziękuję za cenne uwagi w wątku na forum. Przydadzą się na przyszłość.

Nie musicie się obawiać, nie zpomniałem o kursie do WRPGE i właśnie dzisiaj ląduje kurs nr.10 w którym zająłem się analizą zagadnienia związanym z właściwościami mapy.
Jest to bardzo mały poradnik, jeśli chodzi o samą treść. Natomiast, polecam zerknąć i się z nim zapoznać, bo poczytacie w nim o ustawieniu wielkości mapy, wygenerowaniu grafiki tilesetów, oraz lokalizacji plików w folderze gry.
Yeah!


(Kliknij) Kurs nr.10: Właściwości mapy





1 kwiecień 2021 - 19:30 (HGS)

Ave!
Tu srebrnowłosy ninja z Twierdzy. No więc dziś mamy 1 Kwietnia, natomiast news będzie w 100% autentyczny w swej treści. Zacznę od tego, że poprzedni miesiąc ląduje oczywiście w archiwum. Żegnamy stare, by powitać nowe :) Z nowości mamy nie byle co, ponieważ na Twierdzy pojawiła się właśnie recenzja do gry naszego redakcyjnego kolegi Rubina.

BIT MAN trafia do działu gier wraz z recenzją autorstwa Krisuroku. Dla niewtajemniczonych przypominam, że na naszym forum znajduje się odpowiedni dział do komentowania gry. Ja się będę zwijał pracować nad swoją własną produkcją, o której niebawem pojawi się stosowny news :)

BIT MAN

* * * RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *





Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024