|
Konkurs Świąteczny 2020
|
|
|
Organizator:
Twierdza RPG Makera
Rozpoczęcie: 10.12.2020
Zakończenie: 24.12.2020
|
|
|
|
Link do forum
|
|
Temat konkursu
Zadaniem będzie wykonanie interaktywnej mapy w programie RPG Maker lub Wolf RPG Editor. Klimat mapy może być komiczny,
poważny, a nawet może przybrać postać horroru. Ineraktywna mapka może posiadać elementy prostych zadań, polegających
na np. szukaniu prezentów dla św. Mikołaja, lecz całość nie powinna trwać dłużej niż 10 minut, tutaj liczymy na waszą
kreatywność. Wszelkie wulgaryzmy, tematyka erotyczna i inne niepożądane elementy,
będą od razu dyskwalifikowane.
Wykonanie
Pracę konkursową należy przygotować przy pomocy dowolnego silnik z rodziny RPG Maker, lub Wolf RPG Editor.
- Tematyka nawiązująca do Świąt Bożego Narodzenia,
- Maksymalnie w skład pracy mogą wejść 3 mapy,
- Maksymalny rozmiar projektu nie powinien przekraczać 40MB,
- Każda praca konkursowa jest indywidualna.
Jak ma być przygotowana moja praca?
Gotowy projekt należy wpakować w folder skompresowany ze wszystkimi niezbędnymi plikami, do jego uruchomienia. Bardzo prosimy o upewnienie się, czy
twój projekt jest w 100% kompletny, gdyż nasza redakcja nie będzie brała pod uwagę projektów, które są niekompletne. Wszelkie pliki
DLL, itp. powinny być zawarte w twojej pracy.
Nagrody
Dla uczestników konkursów są przewidziane skromne nagrody, w postaci specjalnej rangi na forum i naszym chatcie,
a za zajęcie pierwszego miejsca przewidujemy upominek wysłany na wskazany adres przez McLarena (główny sponsor (^_^) )
Jak i gdzie mam dostarczyć swoją pracę konkursową?
Gdy już przygotujesz swój projekt interaktywnej mapki świątecznej, to po wpakowaniu ją w folder skompresowany (najczęściej zip / rar)
należy go wysłać na adres naszej redakcji:
twierdzarpgmakera(at)wp.pl (wiadomo, za
at należy postawić odpowiendim znak). Uprzejmie informujemy, by w temacie wysyłanej wiadomości
mailowej zawrzeć tytuł: "Konkurs świąteczny 2020".
Do kiedy można zgłaszać prace i kiedy zostaną ogłoszone wyniki?
Prace można dostarczać do dnia 24.12.2020 do godziny 23:59 (wigilia), a na wyniki
przyjdzie nam czekać maksymalnie do nowego roku.
Informujemy, że osoba wysyłająca swoją pracę konkursową, zezwala naszej redakcji na publikację i archiwizację pracy konkursowej na naszej stronie oraz forum.
PRACE KONKURSOWE - Prezentacja & Download
Klimat Świąt (autor: NatanZuckerkadl)
Wersja:
RPG XP
Rozmiar:
4,96 MB
Download.
Konkurs świąteczny 2020 (autor: Krisuroku)
Wersja:
RPG 2k3
Rozmiar:
603 KB
Download.
Kroniki II PRL 2: Święta (autor: Keibi)
Wersja:
RPG MV
Rozmiar:
70,5 MB
Download.
Prastara Zmarzlina (autor: Tatalus)
Wersja:
RPG VXAce
Rozmiar:
7,52 MB
Download.
Święta czy coś nie wiem (autor: Goblin)
Wersja:
RPG VXAce
Rozmiar:
3,50 MB
Download.
Wiedźma Helga ratuje święta (autor: Władca Kasztanów)
Wersja:
RPG VX
Rozmiar:
7,15 MB
Download.
WYNIKI:
1 Miejsce: [AUT. Władca Kasztanów] Wiedźma Helga ratuje święta
== 93pkt (23/25/21/24)
2.Miejsce: [AUT. Krisuroku] Konkurs świąteczny 2020
== 84pkt (22/22/20/20)
3.Miejsce: [AUT. Keibi] Kroniki 2 PRL II: Święta
== 80pkt (20/19/21/20)
4 Miejsce: [AUT. Tatalus] Prastara Zmarzlina
== 67pkt(18/16/15/18)
5.Miejsce: [AUT. Goblin] Święta czy coś nie wiem
== 56pkt (13/14/14/15)
6.Miejsce: [AUT. NatanZuckerkadl:] Klimat Świąt:
== 41pkt (14/13/7/7)
PODZIAŁ NAJLEPSZYCH PRAC NA KATEGORIE:
NAJLEPSZA INTERAKTYWNOŚĆ:
[AUT. Keibi] Kroniki 2 PRL II: Święta - 28pkt.
NAJLEPSZA SZCZEGÓŁOWOŚĆ:
[AUT. Krisuroku] Konkurs świąteczny 2020 - 34pkt.
NAJLEPSZY KLIMAT MAPY:
[AUT. Władca Kasztanów] Wiedźma Helga ratuje święta: - 34pkt.
PODSUMOWANIE & KOMENTARZE
Klimat Świąt (autor: NatanZuckerkadl)
HGS: Pusto, bardzo pusto. Praca mogłaby być naprawdę lepsza
McLaren: Dość ciekawy i powszechny motyw jest zaprezentowany w tej interaktywnej mapce.
Budzimy się i spotykamy Mikołaja przy choince pełnej prezentów, jednak praca wypada średnio wśród konkurencji
i wymagałaby więcej dopracowania pod względem interaktywności ;)
Teo: Jak na początek dobre i to, ale stanowczo za mało jak na święta.
Rubin: Odrobine za mało świątecznych obiektów i samego w sobie klimatu. Oczekiwałem że przynajmniej wyjde z domku. Ale choinka i mikołaj byli obecni.
Konkurs świąteczny 2020 (autor: Krisuroku)
HGS: 8 punktów,szczególnie za zmianę otoczenia w trakcie opadu śniegu.
McLaren: Jestem pod wielkim wrażeniem wykonania w tak krótkim czasie, mega fajnej interaktywnej mapki świątecznej. W pewnym momencie myślałem, że śnieg mnie zasypie i nie zdołam znaleźć w lesie wszystkich prezentów :) Poza tym uważam, że pomysł ten, nadawałby się na świetną grę ;)
Teo: Zbieranie prezentów, padający śnieg z rzeczywistym efektem zmian na mapie. Jestem z pracy zadowolony.
Rubin: Efekt padającego śniegu i zmieniającego się tilesetu, coś niesamowitego. Zbieranie prezentów, śnieżny lasek, koniec czasu i nagle. Napis "Merry Christmas" ;]
Kroniki II PRL 2: Święta (autor: Keibi)
HGS: Mapka jest stanowczo za bardzo rozwleczona w czasie.
McLaren: Interaktywność mapki oraz sposób wykonywania zadań jest bardzo dobry, jednak świat gry jest duży i musiałem się przy nim dużo nabiegać , nie mniej jednak wykonanie pracy konkursowej jest na wysokim poziomie ;)
Teo: Duża aglomeracja, plakaty i nazwy stacji. Świetny klimat.
Rubin: Bardzo fajny PRLowski klimat, plakaty do których można podejść, panorama ogromnego miasta, zadania. Jak na mini projekt, postarałeś się. Bardzo dużo smaczków.
Prastara Zmarzlina (autor: Tatalus)
HGS: Render robi robotę mimo wszystko
McLaren: Mapy są niesamowite jednak brakuje mi w nich klimatu świątecznego,
Teo: Bardzo, ale to bardzo realistyczne grafiki, szkoda że takie krótkie
Rubin: Szczegółowe i żywe wykonanie map. Nie wiem czy robione na obrazkach, czy drzewa dodane do tilesetu, ale bardzo realistyczne i do tego. Możliwość podziwiania panoramy ze szczytu góry. Szkoda, że coś więcej się nie wydarzyło po dialogu z blond niewiastą. Bo zapowiadało się na jakieś boom.
Święta czy coś nie wiem (autor: Goblin)
HGS: Praca tyłka nie urywa, ale masz plusa za obgryzanie kości w moim towarzystwie.
McLaren: Bardzo ciekawy oraz zabawny projekt ;) Największym plusem tego projektu jest wykorzystanie Polskich legend i podań, które mówią o przesądach wigilijnych. Między innymi, gdy przy stole czekamy na niespodziewanego gościa oraz to, co wykorzystał autor pracy konkursowej, zwierzęta mówiące ludzkim głosem. Kto za dziecka w noc wigilijną czekał, aż jego pupil domowy coś w końcu powie? ;) Teraz macie okazję zobaczyć to na własne oczy ;)
Teo: Autorskie tilesety, choinki były i... Zwierzeta w końcu przemówiły ludzkim głosem.
Rubin: Humor, humor, humor i jeszcze raz humor. Uśmiałem się prowadząc transmisje z gry w niejednym momencie. Luźny klimat, pieski, owieczki i wilczki. Mini zadanka jak wciskanie guzików i wielgaśne choinki rosnące na betonie w lochach.
Wiedźma Helga ratuje święta (autor: Władca Kasztanów)
HGS: W mojej ocenie jedna z lepszych prac. Może nie pod kątem wizualnym, ale nie o to tu chodziło. Praca miała być prosta, mała i klimatyczna.
McLaren: Interaktywna mapa tak w zasadzie stała się pełnoprawną krótką grą, która powinna trafić do bazy gier Twierdzy RM ;) Widać, że autor się postarał i dał z siebie wszystko.
Teo: Skromnie, ale jak że klimatycznie. Zbieranie przedmiotów do ubioru choinki i najlepsza końcówka ze śpiewającym NPCem.
Rubin: Zdecydowanie mój faworyt jeśli chodzi o konkurs. Niesamowity klimat, rzucanie zaklęć, humor i zadanie z ubieraniem choinki w środku miasteczka, która w efekcie końcowym przepięknie świeci ;].
PODZIĘKOWANIA
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu. Bardzo się cieszymy że zachęciliśmy was do włączenia RPG Makera i stworzenia, klimatycznej świątecznej Mapki!
Gratulujemy zwycięzcom na podium. Prace, były wykonane na prawdę na bardzo, ale to bardzo wysokim poziomie.
Otrzymane projekty, zostaną udostępnione na forum jak i zarówno na stronie.
Oczywiście na reszte podziękowań zasługują osoby, które zaczeły projekty, ale niestety ich nie dokończyły.
A wiemy że było kilka takich, bo w obecności redaktorów, kilka osób zaczynało malować mapki, jednak zbrakło wytrwałości..
Cóż, może przy kolejnym konkursie uda się wytrwać =]