...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 51 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: Wolf RPG Editor - Tworzenie Mapy.
Opracował: Rubin
Email: rubinrpg@wp.pl

Pomoc: Lin
Email: lin@rpg.int.pl

W tym poradniku, opiszę jak WRPGE jest doskonałym i przystępnym narzęciem, do tworzenia map!

TWORZENIE MAPY


Tworzenie map w programie WOLF RPG odbywa się głównie na 4 płaszczyznach: 3 Warstwach na których stawiamy mapę i obiekty + 4 warstwa Ewentów, na których stawiamy zdarzenia.

Mapy w edytorze WOLF RPG są tworzone z małych kwadratowych obrazków zwanych "chipami map". W grze postacie poruszają się po tych mapach (grafikach).



Struktura mapy
Chociaż mapa wydaje się być pojedynczym obrazem, to w rzeczywistości jest to kolekcja grafiki (góry, woda, trawa, ściany, domy itp.), która jest poskładana niczym układanka (puzzle). Elementy, za pomocą których rysowana jest mapa, nazywają się kafelkami, taflami, albo po prostu z angielskiego: tile.

Mapa składa się z dwóch warstw: górnej i dolnej. Każda z tych warstw posiada swoje własne elementy do rysowania mapy. Dolna warstwa składa się głównie z elementów terenu, takich jak morze, góry, ściany, podczas gry górna warstwa składa się z elementów dodatkowych jak: drzewa, stoliki, obrazy, skrzynie, drabiny i inne elementy ozdobne.

Warstwy mapy

Mapa posiada kilka warstw, dlatego podczas pracy z mapą nieustanny elementem będzie przełączanie między warstwami. Tymi warstwami są:
warstwa dolna
warstwa środkowa
warstwa górna
warstwa zdarzeń


Warstwa dolna, środkowa i góra mapy służy do rysowania za pomocą ustalonej grafiki Chipset. Warstwa zdarzeń służy do stawiania i edytowania zdarzeń.

Tworzenie nowej mapy i zapis
Każda mapa posiada jeden plik, który zawiera informacje takie jak układ elementów, ustawienia, zdarzenia itp. W edytorze WOLF RPG, mapy muszą być zarejestrowane w Systemowej Bazie Danych, aby można było ich używać w grze


Kliknięcie tej ikony po lewej stronie otwiera okno "Utwórz nową mapę". Wybranie opcji Nowa mapa wyświetli nowe okno Właściwości mapy, dla nowej mapy. W tym oknie należy nadać odpowiednie informacje dla mapy, takie jak: nazwa, jakiego zestawu chipsetu ma używać, wymiary itp.



Powyżej mamy kilka ważnych danych do wprowadzenia:

Wprowadzenie folderu mapy i nazwy pliku:
wybieramy folder, w którym ma się znajdować plik z mapą, oraz przypisujemy odpowiednią nazwę dla mapy, która będzie wyświetlana w programie.

Wielkość mapy:
Ustalamy współrzędne dla mapy X (szerokość) i Y (wysokość) >Zestaw tilesetu:
Wybieramy zestaw kafelków/grafik, którymi będziemy rysować mapę.

Miejsce rejestracji:
Pliki map (rozszerzenie .mps) normalnie nie mogą być używane w grze, chyba że ich nazwy plików zostaną umieszczone w bazie danych systemu Wpisz 0. Jednak przez określenie slotu do rejestracji tutaj, możesz je łatwo dodać do Systemowej bazy danych.

Rejestruj:
Domyślnie zaznaczona jest opcja "Rejestruj", zapisuje wprowadzone ustawienia dla mapy jak, tło, BGM, BGS i wszelkie współrzędne, wprowadzone dla tej mapy.

Wypełnij przynajmniej części w czerwonych polach i naciśnij OK, Zanim skończysz utworzenie nowej mapy i zarejestrujesz ją w Systemowej Bazie Danych. Nawej jeśli na początku ustawień, wprowadzisz błędne współrzędne, możesz je zawsze zmienić ustawienia od "Ustawienia mapy" w oknie głównym.



Teraz kiedy nowa mapa została utworzona, możesz rysować na niej podłoże i stawiać obiekty. Pamiętaj, aby po każdej zmianie, zapisać zmiany, aby nie utracić wprowadzonych poprawek!