...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 20 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Krypta >> Kompendium

Tytuł: Wolf RPG Editor - Polecenie Zdarzenia: Pokaż Wybór
Opracował: Rubin
Email: rubinrpg@wp.pl

Pomoc: Lin
Email: lin@rpg.int.pl


POLECENIE ZDARZENIA: POKAŻ WYBÓR


Polecenie wyświetla w oknie wiadomości możliwość dokonania wyboru. Polecenie te tworzy w zdarzeniu rozgałęzienie, gdzie dalsza część kodu zostanie wykonana na podstawie dokonanego wyboru przez gracza.



1. Pole wprowadzania wyboru
Wprowadź zawartość każdego wyboru. Jeśli puste, tego wyboru nie będzie można wybrać w grze.

2. Opcja anuluj
Pole odpowiada za opcję, co się stanie w momencie, gdy podczas wyświetlenia opcji wyboru, gracz naciśnie klawisz anuluj ([ESC]). Należy zaznaczyć jedną z dostępnych

Opcja [1-10]: w momencie anulowania, program ma automatycznie wybrać zaznaczoną opcję.
Własna opcja: gdy zostanie wciśnięty przycisk anuluj, program zrobi coś zupełnie innego, można tę opcję potraktować jako ukrytą opcję 5.
Ignoruj: gracz nie ma możliwości anulowania wyboru, aby przejść dalej, gracz będzie musiał dokonać jakiegoś wyboru.

3. Opcje dodatkowe ukryte:

Przycisk lewo: Jeśli opcja jest włączona, podczas wyświetlania tekstu, wciskając klawisz lewo, zostaną uruchomione inne polecenia zdarzeń
Przycisk prawo: Jeśli opcja jest włączona, podczas wyświetlania tekstu, wciskając klawisz prawo, zostaną uruchomione inne polecenia zdarzeń
Wymuszone zamknięcie: Jeśli opcja jest włączona pozwala na uruchomienie funkcji "Wymuś zamknięcie wyboru"

4. Przyciski: Wstaw/Czyść/Wymuś zamknięcie wyboru:
Wstaw: Po wprowadzeniu tekstu w pola wyboru, klikając "Wstaw" zostanie wygenerowane polecenie w konsoli poleceń zdarzeń
Czyść: Klikając przycisk, wprowadzone dane w oknie wyboru, zostaną wyczyszczone
Wymuś zamknięcie wyboru: Wymusza zamknięcie okna z wyborem. To polecenie musi zostać wykonane z oddzielnego zdarzenia równoległego.
Np. może się sprawdzić w quizie czasowym, kiedy sie skończy czas, okno wyboru zostaje zamknięte.

Informacje dodatkowe:
- Jeśli pole wyboru jest puste, okno nie będzie wyświetlane
- Jeśli w polach wyboru pojawi się zbyt dużo wariantów okno wyświetlane na dole ekranu będzie wychodząć poza ekran, więc należy zmienić pozycję wyświetlanego okna. Przed poleceniem "Pokaż Wybór", należy ustawić polecenie Zmiennej zmień zmienną: Sys4:Choice Box Y = 80 + 0 Edytujemy to polecenie i szukamy na dole: Przypisanie wartości --> Określenie zmiennej (lub wartości) i tutaj jeśli wartość jest większa czyli 100+ to okienko idzie do dołu, a jak od 100- (czyli np. 80/60/40) pozycja okienka będzie wyżej


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024