...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 15 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Chrono Alter

Autor: Lance VII

RPG Maker: ME
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Angielski
Rozmiar: 96 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Chrono Alter to kontynuacja znanego wszystkim Chrono Triggera z Super Nintendo ?. Hell yeah! Zakrzyknęli pewnie teraz wszyscy fani Chrono Sagi, tak samo jak ja, widząc to coś na jednym z portali o grach na makera ? Tak więc, wg słów autora gry, zapominamy o istnieniu filmików z wersji PSX, a przedstawiona tu gierka jest swego rodzaju pomostem między CT a Chrono Cross. Twórca gry użył do jej tworzenia wielu ripów z oryginału, co jakkolwiek nadaje pewien dobrze nam znany klimat ze SNESa, to jednak ripy graficzne z CT moim zdaniem biją za bardzo pikselami po oczach. Animacje walk też nie powalają na kolana, ale reszta graficzki trzyma poziom, choć ubogo wyglądające RTP-owe miasta mogą odstraszyć, mimo wnętrz nagminnie tworzonych z jedynego inner chipa z CT:P. Dużo lepiej prezentuje się ścieżka dźwiękowa i często, tam gdzie należy, stosowane SFXy, także z konsolowej gry zapożyczone.

O fabule powiem tylko tyle, że w rok po ubiciu Lavosa dwoje bohaterów poprzedniej gry zostaje porwanych za pomocą znanych nam bram czasowych. Ale zaraz! Bramy były czerwone i przeniosły bohaterów w miejsce, którego nie znamy z CT. I więcej naprawdę nie zdradzę, żeby fanom nie robić spojlerów. Mnie osobiście z początku cała fabuła nie przypadła aż tak bardzo do gustu, no może tak od zjednoczenia się całej drużyny zaczęło być ciekawie, ale to tylko moje zdanie. A jednak mimo to gra dobrze łączy kanoniczne gry w jedną całość. Oczywiście po ubiciu głównego bossa jest tryb New Game + z trzema nowymi zakończeniami do odkrycia i nowym subquestem. Pod koniec gry można też zdobyć kilka opcjonalnych broni, ale widać, iż stawiano na główny, zamieszany w fabułę team i połowa ekipy nie ma w sumie co zdobywać.

Technicznie gierka trzyma poziom. Może i znalazłem jakiś drobny babol, ale nie był on na tyle znaczący, by go tu umieszczać. Może i nie uświadczymy CBS, CMS i innych cudeniek, ale tak jak gra wygląda, jest przynajmniej zbliżona do pierwowzoru.

Podsumowując, w grę warto zagrać, nawet jeśli nie jest się wielkim fanem CT. Mnie, mimo małej ilości itemów, subquestów na miarę pierwowzoru czy drętwych dialogów w pierwszych 2/3 gry, zeszło przy niej kilka miło spędzonych godzin, bo expi się szybko, a same walki do najcięższych nie należą. Myślę, że w szkolnej skali dałbym taką słabą tróję z plusem, a w naszej skali to będzie tak 6/10, co najlepiej odda fakt, że nie wystarczy chwytliwy temat, by gierka się dobrze przyjęła. Zmarnowany potencjał, ale zagrać, jak wspomniałem, warto!



Co za romantyczna scenaria... gdyby nie główny boss na dzień dobry.
Podstawowy system walki z RM2003 nie przeszkadza, inne postacie są zawsze mile widziane.
Spacer po animowanym lesie, uciekając przed wrogami - w zasadzie nikt się ich nie boi, tylko chyba chodzi o stratę czasu.
No i wgląd na mapę świata.


Tekst: Pavlus
email: pawlisko80@poczta.fm


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024