...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 41 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Dragon Hell

Autor: Luke

RPG Maker: 2000
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 25,9 MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Nad tą produkcją, autor pracował 2 lata.
Były twórcze momenty, ale też i zdarzały się momenty zwątpienia, gdzie pojawiały się obawy co do premiery gry. Na szczęście, udało się i projekt został ukończony jako pełno prawna pełna wersja. Czy produkcja, mimo że jest bardzo obszerna w 607 map, zadowoli gracza i sprosta wymaganiom ?


Życie w miasteczku tętni radością i pała się spokojem, nic nie wskazuje na to że cokolwiek może zakłócić jego harmonię. Bohater, spędzając poranek jak co dzień w towarzystwie Mistrza Chi, odpoczywa w domku.
Gdy nagle cała wioska którą zamieszkuje, zostaje splądrowana przez armię demonów i bohater z tego powodu został wywieziony do innego miejsca...
W chęci odwetu postanawia pomóc swojemu mistrzowi, jednak nie zdaje sobie sprawy, w jakie tarapaty się pakuje, ponieważ nie jest to zwykły normalny świat, jaki przyszło mu spędzać swoje ówczesne życie, lecz jest to mroczny wymiar z armią zakrwawionych nieumarłych demonów, które bohater zaczyna dostrzegać dzięki swojemu ukrytemu talentowi.

Fabuła, dla mnie jest jednym wielkim bałaganem, który zaczyna się już od samego początku rozgrywki i zawiera masę niespójności. Przyznam, że było mi bardzo ciężko w dalszych etapach tytułu, odnaleźć się w całym ogromnym świecie rozgrywki i w tym co się w nim dzieje. Głównie skupiałem się na zadaniach, które były mi wyznaczane na obecną chwilę. Z jednej strony mam mieszane odczucia co do samej fabuły, ponieważ po jednej stronie, nie jest ona liniowa i za każdym razem, mamy ogromne zwroty akcji, które dostarczają dodatkowego smaczku, a po drugiej jest zakłopotanie i nieporozumienie fabularne, co skutkuje często brakiem orientacji, na czym głównie należy się skupić.
Co do samych dialogów, wiadomości mające cokolwiek przekazać graczowi, pojawiają się tylko w momentach, kiedy NPC, lub zdarzenia są odpowiedzialne za pchnięcie fabuły do przodu. Niestety, autor kompletnie odpuścił sobie ludzi, którzy chodzą w mieście, lub przesiadują w karczmach ect... Nic nie mają wartościowego do powiedzenia, a mało tego, autor poszedł na taką łatwiznę, że nie jednokrotnie wpadłem na wiadomości z samymi kropkami.

Mechanicznie, jak na panujący chaos, można wywnioskować, że autor położył nacisk na ekskursję z punktu A do punktu B, co będzie skutkowało częstymi atakami, losowo napotkanych potworów. System walki, uważam, że jest wykonany poprawnie, balans jest w miarę ok, niestety jest on podstawowy, więc nie można oczekiwać wyszukanych mechanik, lub sztucznej inteligencji, więc potwory po prostu zachowują się jak typowe drewna.
Na mapach można spotkać skrzynki, w których znajdziemy dodatkowe elementy ekwipunku a same statystyki broni, jak i czarów, wypadają całkiem przyzwoicie.
Gra posiada wiele ciekawych zastosowań, które na plus służą jako dodatki do linii fabularnej. Graczowi przyjdzie niszczyć świątynie, penetrować dwór i unikać wszelkiego rodzaju pułapki, które są rozmieszczone pod nogami. Warto też wspomnieć, iż przyjdzie się zetknąć z masą zagadek, przy których chwile pogłówkować, ale nie jest to czymś strasznym.
Co do samych walk, bohater poza potworami, na swojej drodze napotka różnych bossów, z którymi walka, pomimo że odbywa się atak, za atak, lecz trzeba z nimi odrobinę pomyśleć, bo bohaterowie w drużynie gracza muszą ze sobą współpracować, aby móc wspólnymi siłami pokonać potwory.

Graficznie, jak wspominałem powyżej, tytuł korzysta z podstawowych zasobów RTP oprogramowania. Mapy są wykonane dobrze, miasta, tunele, lasy, jaskinie, wioski, prezentują się poprawnie pod względem technicznym i nie miałem wrażenia, że są celowo powiększone, aby wydłużyć rozgrywkę,
Wygląd wiosek cieszy oko, wnętrza domków również prezentują się odpowiednio i pozostałe lokacje jak lasy itp, nie posiadają wad.
Muzycznie, już od samego początku rozgrywki, usłyszałem znajome dźwięki z Final Fantasy VII. Jak wiadomo, dźwięki są cudowne, niestety, autor się nie postarał i nie nadał urozmaicenia lokacją w bogatą bazę dźwiękową, tylko ograniczył produkcję do tego, iż w kilku lokacjach dźwięki są powtarzalne, co w rezultacie zaczyna dosyć szybko nudzić.
Całościowo, jest coś nowego, no ale, nie jest to takie coś, co zapadnie w pamięci i podkręci klimat w konkretnej sytuacji. Po prostu przyjemnie dźwięki gdzieś tam słychać, ale to tylko tyle.

Technicznie, nie wykryłem błędów, który by uniemożliwiły całkowicie rozgrywkę.
Jedynym elementem, na który zwróciłem uwagę i o którym już psiałem powyżej, to zdecydowanie drętwi NPC, którzy zbywają gracza i nic nie mają ciekawego do powiedzenia, oraz autor był na tyle leniwy, że już po prostu w wiadomości wpisywał same kropki.
Trochę szkoda, bo przez takie zagrywki fabuła jest pogmatwana i mało zrozumiała, więc skoro dialogów się autorowi pisać nie chciało, to mógł zainwestować czas w te wiadomości, które są najbardziej istotne i mają związek z fabułą.
Drugim zaś elementem są, monotonne dźwięki i brak różnorodności w lokacjach, co skutkuje powtarzaniem się dźwięków, oraz mapek, które wyglądają wręcz bliźniaczo, co może po pewnym czasie wywołać znudzenie u gracza.

Podsumowując, jest to pierwszy projekt autora, który ujrzał światło dzienne i został opublikowany.
Są tutaj zastosowane ciekawe zastosowania techniczne, odchyły od głównego wątku fabularnego i najważniejsze, poziom trudności i balans są dopracowane.
Szkoda, że autor nie poświęcił czasu w poziom dialogów, aby były one bardziej zachęcające i wnosiły coś, co zagłębi gracza w historie gry, ponieważ moim zdaniem widząc kropki w tekście, świadczy to o totalnym lenistwie, ale bardziej o braku pomysłu na aranż wątku fabularnego, który można by było w sumie fajnie wykorzystać.
Jak na pierwszy projekt, z podstawowymi grafikami RTP i małym angażem w bagaż dźwiękowy, produkcja prezentuje się całkiem poprawie, więc by nie przedłużać, zachęcam do pobrania tego tytułu i proszę o cierpliwość na początku, bo fabuła z czasem przybiera na obrotach.

W poszukiwaniu ukrytego przejścia.
Piekelny smok atakuje.
Na okrencie.
Co to za dziwne anomalnie pogodowe na plaży?


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl