...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Komnata

Autor: Bevoo

RPG Maker: 2000
Wersja: Pełna
Gatunek: Action RPG
Język: Polski
Rozmiar: 2.5 MB
Ocena: 8/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


"Gdzieś daleko, na starożytnych lądach świata OARORAO, wśród wysokich, niebezpiecznych gór, wśród gęstych i mrocznych lasów, znajduje się ponoć wejście do niepoznanych lochów. Legenda głosi, że istnieje w nich magiczna komnata, w której podobno można spełnić 3 życzenia. Wielu próbowało, ale każdy kto wszedł do lochów - nigdy z nich nie wyszedł..."

Gdy nasz bohater usłyszał tą legendę od razu poszedł by ją odnaleść i spełnić swoje życzenia. Ale żeby to dokonać musi przejść przez całe lochy, a to nielada wyzwanie, gdyż w lochach żyją róźne potwory, a niejeden podróżnik po prostu zgubił się i zginął ze zmęczenia i głodu. Czy naszemu bohaterowi uda się przejść przez lochy i znaleść tytułową komnatę? To zależy tylko od nas...

Tyle tytułem wstępu. Od razu zastrzegam że gry nie przeszedłem, w związku z brakiem czasu (gra jest dość czasochłonna, a ja mam także swój projekt oraz naukę) i dość wysokim poziomem trudności. Właściwie, poziom trudności to jedna z najlepszych stron tej gry. Dzięki niemu wszystkie emocje jakie zwykle czujemy w trakcie trwania gry są bardziej wyraziste. Od dawna gra nie wzbudzała we mnie tylu emocji! Czasami strach, stres, euforia czy nawet lekkie poirytowanie (ja się nigdy nie denerwuję). Dlaczego tak się dzieje? Główną składową na poziom trudności jest liczba zapisów, która została ograniczona do 3! Przez to człowiek nie wie, kiedy opłaca mu się zapisać, a kiedy nie powinien. Jest to, w mojej nie aż tak skromnej opinii, bardzo dobra strona gry, która buduje emocje (jak wspomniałem wyżej). Oczywiście, nie tylko przez ograniczoną liczbę zapisów gra jest trudna. Same lochy są niebywale skomplikowane i dlatego autor zalecił robienie sobie mapki. Ja zlekceważyłem tą poradę tylko dlatego że mam dobrą pamięć. Niesłusznie, gdyż są momenty gdzie drzwi które są zamknięte, prowadzą do pokoju w którym byliśmy! Przez to straciłem naprawdę dużo czasu i dlatego także radzę robić sobie mapkę. Kolejną składową są liczne łamigłówki. Gra nie jest dla ciężko myślących! tak czy inaczej, duży + za poziom trudności (chociaż niektórzy uważają to za minus - jak dla mnie nie ma czegoś takiego jak za wysoki poziom trudności, o ile gra da się przejść).

Starczy już o poziomie trudności, teraz o samej rozgrywce. Tak jak wspomniałem, podróżujemy w zawiłych lochach i rozwiązujemy liczne łamigłówki. Nasz bohater jednak, nie jest nieśmiertelny. Od początku gry posiadamy 3 serduszka, później możemy zwiększyć ich ilość. Mam nadzieję że wszyscy domyślają się co się stanie jak wszystkie stracimy? Właśnie. Ale jak tu nie tracić HP gdy wokoło tyle potworów? Niestety jest to praktycznie niemożliwe. Dlatego nasz bohater musi porządnie uzbroić się i zdobyć jak najwięcej eliksirów życia. Taki eliksir ładuje nam jedno serduszko, dzięki czemu znowu możemy ruszać do walki! Skoro już jestem przy walkach, należy wspomnieć o systemie w którym walki się toczą. Walki są opisowe, nie mamy na nie najmniejszego wpływu. W dodatku ciężko w czasie walki nie odnieść żadnych obrażeń. Na to czy dostaniemy czy nie wpływa nasze szczęście (od 1-3). Oczywiście, nawet ze szczęściem na maksymalnym poziomie nie mamy pewności że wróg nie trafi. Dlatego należy zawsze mieć przy sobie eliksiry! Nie wolno o tym zapominać!

W grze występuje także kilka rodzai broni. O ile w obrażeniach (z tego co widziałem) nie różnią się, o tyle każdego można użyć w inny sposób. Np. Kilofem możemy wykopywać z gruzów różne przedmioty, które mogą się przydać, a młotem otwierać niektóre zamknięte skrzynki. Oprócz broni można znaleść także krew wszystkich poszukiwaczy przygód - pieniądze! Za ich pomocą możemy kupić miksturki, bronie i nie tylko. Tak, tak to by było na tyle... Ale zaraz! Jeszcze są przecież kryształki do ulepszania broni! Nie wiem jak one działają. Jeden zdobyłem, ale nie oddałem go ogrowi, więc nie powiem. Oprócz tego wszystkiego autor mówi coś o komnacie (nie tej tytułowej) w której ma się kryć coś. Co, nie wiem, ale na pewno coś fajnego.

Już długo piszę o tej grze a wciąż nie napisałem nic o grafice i muzyce. Dlatego zrobię to teraz. Grafika w grze stanowczo buduje klimat. Widać że BeVoo postarał się dobierać i edytować grafikę. Mappingowi też nic nie brakuje. Mapki są wprawdzie małe, ale za to porządnie wykonane. Sam bohater zaś, prezentuje się chyba najładniej. Na każdą broń ma inną grafikę, a w czasie wejścia do menu - grzebie w plecaczku.

Muzyka także jest dobra, ale tylko dobra. Buduje klimat, ale mogłoby być mroczniej. Kolejną sprawą jest to że niektóre kawałki urywają się. Tak więc za samą muzykę plusika nie będzie.

Na zakończenie powiem że przeglądając fora, znalazłem dużo wzmianek o bugach, jednak ja żadnych nie zauważyłem.

Tym razem podsumowania nie będzie, przeczytajcie całość. Jedyne co powiem to to, że w grę warto zagrać!

Warto sprawdzać każde zakamarki, nie wiadomo co w nich na nas czeka.
Gra posiada własny specyficzny wygląd jak widać, przykładowo menu z prawej strony nawiązuje do starych gier RPG.
Oprócz typowych walk, od czasu do czasu będzie na nas czekała jakaś drobna łamigłówka.
Dziękujemy za przestrogę, idziemy dalej.


Tekst: Sozan
email: sozan5@wp.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024