


| KoSmos
| |
| Autor: Skaciu
RPG Maker: 2003 Wersja: Pełna Gatunek: Strzelanka Język: Polski Rozmiar: 9,46 MB Ocena: 2/10
Informacje dodatkowe: - brak
|  | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Gdy zakończyłem egzystencję przy tym tytule w mojej głowie krążyły nadal słowa:
- kosmos jest fajny, jest bardzo fajny, kosmos jest fajny, jest bardzo fajny
Jeśli chcecie zagrać w kosmiczną strzelankę z mega wystrzałowym ABSem i super efektami otoczenia,
proponuje przed włączeniem gry, napić się melissy i zasiąść w wygodnym fotelu.
Gwiezdny imperator, zostaje oddelegowany do kosmicznej podróży, uzbrojonym spodkiem o nazwie Niebieska Śmierć,
by rozwiązać problem kosmicznego sojuszu zawartego w 2017 roku.
Bohater, który wciela się w role fruwającego z góry na dół statku, skupia się na zestrzeliwaniu
wrogich czerwonych spodków. Na tle zmieniającej się fabuły i dosyć intrygującej oprawy muzycznej. (jeśli można to tak nazwać).
Fabuła w tym tytule co prawda jest jakaś zawarta. Wstępnie otrzymujemy jakiś przekaz, krótkie informacje, ale niestety
nie ma to i tak większego znaczenia dla rozgrywki, gdzie musimy latać z góry na dół i wciskać enter.
Mechanicznie, produkcja jak na strzelankę jest bardzo, ale to bardzo niszowa.
Miałem już wcześniej okazje zagrać w gatunkowo podobną produkcję
Zabij Heretyków, która
znacznie odstawia KoSmos, pod względem mechanicznym, bardzo daleko w tyle.
Fruwamy od góry do dołu i strzelamy mało zasięgowymi pociskami, a z przeciwnej strony nadlatują
nieprzyjaciele, lecący w kierunku prostym i oddający takie same krótkodystansowe strzały.
Głównie skupiamy się na zdobywaniu punktów, za zabijanie wrogów, ale nie ma tutaj żadnego urozmaicenia
w formie zdobywaniu lepszego uzbrojenia, czy chociażby punktów życia. Jedno potknięcie skutkuje
pokazaniem ekranu końca gry.
Graficznie jak i wizualnie, statki, pociski i ogólny zarys, prezentują się całkiem przyzwoicie.
W niesmacznie jedynie od razu wprawia panorama, która jest mówiąc delikatnie, nieładna. Mało tego,
w tle jest nieustanie powtarzany dźwięk, cytując
'kosmos jest fajny, jest bardzo fajny', który co prawda na początku mnie zaciekawił,
natomiast na dalszym etapie, już mnie rozpraszał.
Nawet po zakończeniu rozgrywki, melodia zrobiła na mnie takie wrażenie, że miałem jej strzępki w głowie.
W sumie, może autor to zaplanował, bo nie ukrywam, dzięki niej, tę grę zapamiętałem na dobre.
Moją uwagę również zwróciły niestandardowe panoramy, które przy każdym rozpoczęciu rozgrywki ulegają zmianie.
Oprócz tych standardowych dla kosmicznej tematyki, zobaczymy też przemalowane na niebiesko logo Hoop Coli lub PKP Intercit.
O jeszcze jednej z wyświetlonym generałem, nie chce się wypowiadać, tę wisienkę i jej interpretację, pozostawiam dla
wszystkich graczy =].
Podsumowując, może ten projekt by zrobił na mnie jakieś wrażenie, lub wywołał pozytywne emocje w związku ze swoją mechaniką, jaką serwuje.
Gdybym nie grał nigdy w gry z ramienia RM, o podobnych zastosowaniach. Niestety, w moim przypadku, mam porównanie z
Zabij Heretyków,
gdzie gra sprawdza się w kosmicznym, strzelniczym gatunku. Ten projekt jest zdecydowanie żartem, jeśli chodzi o zestawienie go
obok ZB, a szkoda, bo mogło coś wyjść z tego porządnego.
Krótka produkcja dla zabicia nudy z efektem mózgo-destrukcji, spowodowaną przez lecącą muzykę w tle, oraz okazałe panoramy.
.png)
Melduję iż wróg został zestrzelony.
.png)
Wrogie statki nadlatują.
.png)
W oddali niebieskie planety.
.png)
Planety sa w ruinach, kosmos jest w haosie.
Tekst: Rubin
email:
rubinrpg@wp.pl