...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Poszukiwanie

Autor: Charlie Vermin

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: Logiczna
Język: Polski
Rozmiar: 12 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Czy wszystkie gry wykonane, spoza starej nostalgicznej ery czasowo makerowej, muszą być produkcjami na miarę wielkich projektów, które mają w sobie przepych skryptów, profesjonalnych grafik i autorskich dźwięków?

- Jak się okazuje, nie.... Bo Poszukiwanie zostało wydane w 2016 roku, a po zbadaniu produkcji, jest bardzo nowatorskim tworem, niczym jakby został opublikowany między 2002-2004 rokiem. Czy prostota i nowatorskie wykonanie, mogą jeszcze porwać nowe pokolenie makerowców? Czy takie produkcje są już przeżytkiem i dla wielu, są po prostu powrotem do przeszłości i nostalgią starych dobrych lat, gdzie nie było skryptów, grafik i autorskich profesjonalnych dźwięków.
Koniecznie zapraszam do małej lektury gry demo, a jak nie to zaklikajcie w download i sami się przekonajcie!

Świat został podzielony na części. Nikt nie wie co się stało. Jednak protagonista Agent Kotekpsotek dowiaduje się, że musi zdobyć monety, które zostały rozrzucone na przepołowionym świecie.

Wcielamy się w kota, którego zadaniem jest zebranie wszystkim monet z danej areny, na jakiej się on obecnie znajduje. Areny są mocno zróżnicowane między sobą a sama gra jest podzielona na kilka rozdziałów. Po uzbieraniu monet, gracz rusza poziom dalej i rozpoczyna gromadzenie moniaków od początku. Tak można w zasadzie streścić zadania, jakie przyjdzie graczowi wypełnić w Poszukiwaniu. Przed startem każdej z aren pojawiają się napisy z informacją, na której obecnie gracz się znajduje, oraz info z epizodem. Dalej gracz przystępuje do poruszania się po arenie, by zebrać monety.
Groszaki są podzielona na dwa rodzaje, jedne są złote a drugie srebne. Zebranie wszystkich złotych pozwala graczowi na przejście do kolejnego poziomu.

[Uwaga będą spoilery] Samych poziomów w Poszukiwaniu, jest koło pięćdziesięciu, a każdy rozdział charakteryzuję się swoją tematyką. Gdzie jeden przypomina tereny leśne, drugi to wnętrza pustynno-egikspiej piramidy, a trzeci to futurystyczny cyber-komputerowy świat. Zróżnicowanie graficzne między poziomami jest widoczne i odczuwalne, oraz sam poziom trudności stopniowo, wzrasta i przybywa coraz to więcej zadań do wykonania i zagadek do rozszyfrowania.
Kiedy na początku rozgrywki bohaterem chodzi się po drabinkach i zbiera monety, tak w późniejszym etapie. Wszystko nabiera tempa i będzie trzeba wskakiwać w teleporty, gdzie wyrzucają one w niewiadomej części mapy, czy przesuwać obiekty, aby można było przejść do dalszej części ścieżki.
Różnorodność zagadek jak i wzrastający poziom trudności bardzo mnie urzekły i przy zestawieniu z prostotą graficzną jak i techniczną tej produkcji, doskonale maskują niedoskonałości, a chęci poznania kolejnych poziomów co tym razem może przydarzyć się protagoniście narastały we mnie dość odpowiednio!

Oprawa audiowizualna przedstawia się bardzo nowatorsko, a wręcz bardzo biednie. Graficznie w większości widoczne są elementy tilesetów z RTP. Poziomy pod względem wizualnym nie zachęcają swoją estetyką, a wręcz sprawiają wrażenie zrobionych na kolanie na odczepnego. Szkoda trochę, bo gra nie oferująca wręcz żadnej fabuły, skupia uwagę gracza na eksploracji poziomów, a one, mogłyby zachęcać swoją wizualizacją, a tutaj, niestety, ale według mnie mocno odpychają. Muzycznie, kilka dźwięków trafi się nowych spoza RTP, ale nie są one na tyle charakterystyczne że mógłby mi zapaść szczególnie w pamięci. Jedyne co zapamiętałem, to melodia z filmu Mission Impossible. Jaka pojawia się na początku rozgrywki i w zasadzie to tylko tyle.

W grze jest wiele, wiele, wiele, braków. Wystarczyłoby odrobinę więcej nakładu pracy i spokojnie nie byłby one tak mocno odczuwalne. Pierwsze co to brakowało mi chociażby jakiegoś timera, którym odpowiadałby za odmierzenie czasu w jakim należy przejść poziom. Niezmiernie, to czego mi bardzo brakowało to mechaniki, wywołujące pobudki do zbierania monet i gromadzenia punktów. Czyli typowego licznika punktów na ekranie, który praktycznie ZAWSZE występuje w tego typu produkcjach. Oraz wiem, że się uczepiłem mocno, ale skoro autor poszedł już w jakieś szczątkowe dialogi, mógłby je już bardziej rozwinąć i się do nich przyłożyć, bo według mnie pomysł tutaj na jakąś luźną fabułę był, ale skoro Charlie Vermin zdecydował się na pewien krok, to warto by było zrobić to solidnie niż na 30%. To samo się tyczy właśnie wyglądu poziomów. Według mnie wyglądały niekiedy mocno niechlujnie. Niczym, zrobione na kolanie.
Z większych błędów, jakie zauważyłem, to blokowanie gracza w poziomach. Np w Epizodzie 2 - Lvl: 4, przy wejściu w niebieski wir, gracz wskakuje w miejsce, które jest otoczone barierkami i za nic nie da rady z nich się wydostać. (musiałem rozpocząć grę od nowa, bo nie zapisywałem w trakcie rozgrywki, a tutaj mnie przyblokowało i niestety, ale była mocna lipa). No i o czym pomyślałem po ukończeniu gry. Co bym jeszcze poprawił? to włączył wywoływanie zapisywania gry, przy zmianach poziomów. Aby w wypadku niepowodzenia, lub niefortunnego przesunięcia obiektu, który uniemożliwi przejście areny. Można by się cofnąć do zapisu gry.

Podsumowując Poszukiwanie jest grą, która została wydana w 2016 roku i tutaj jest moje mocne zaskoczenie, że mimo ogromnego poziomu makerowego, jaki w tym czasie był już mocno podniesiony i produkcje wszelkiej maści, go prezentowały, autor nie przyłożył się i zaprezentował taką lekką produkcję zrobioną na kolanie. Owszem, nie każda gra musi posiadać w sobie fajerwerki, profesjonalne grafiki, autorskie dźwięki i masę skryptów. Nie, nie, nie, nie tędy droga. Natomiast, patrząc na prezencję graficzną poziomów, jak i braki techniczne wnioskuje, że po prostu był tutaj ogrom rzeczy, jakie bym dodał na miejscu autora, a ich zwyczajnie w świecie zabrakło.
Tytuł Poszukiwanie przyciągnął mnie, przeszedłem grę od razu, kiedy ją włączyłem, zajęło mi lekko ponad godzinkę i zostałem przez nią wciągnięty. Różnorodność poziomów oraz stopniowo zwiększający się poziom trudności, potęgowały we mnie dalsze chęci poznania tej gry. Mocny szlif, porządne wykonanie i w przyszłości, może wyjść coś z tego, bardzo, bardzo ciekawego. Na ten moment, polecam wszystkim, którzy pragną się wyluzować i ograć coś lekko strawnego =].

Gdzie są wszystkie monety?
Co z tą drabiną nie tak, jaki wcisnąć przełącznik?
Lód to nie jedyny żywiołktóry będzie towarzyszyć agentowi Kotaspotka.
Poziomy stają się z czasem nieprawdopodobnie trudne i złożone.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl