...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 21 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Tsukuru Archive
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Subiektywnie o Tekstowych Grach Fabularnych i nie tylko



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Project Terrorica Shutdown

Autor: Super Vegeta

RPG Maker: 2000
Wersja: Demo
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 2.68 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
[+18] Gra zawiera wuglgaryzmy

DOWNLOAD


Project Terrorica Shutdown, jest kolejnym tytułem o zabarwieniu Sci-Fi, Interesująca fabuła, ciekawe techniczne zastosowania i klimat, który trzyma gracza przy sobie.
Terrorica Shutdown - jest grą demo która została wydana w 2003 roku, lecz niestety nie doczekała się nigdy pełnej wersji.

Jest rok dwa tysiące dwieście -- (któryś). Ludzkość poczyniła wielkie postępy techniczne jednak prawie żaden z wynalazków nie został wprowadzony w życie codzienne. Ludzie zaprzestali badań nad bronią z powodu braku wojen i aktów terroru. Jednak nagle terroryści wracają i powstaje nowoczesna tajna agencja antyterrorystyczna która jako pierwsza będzie dostawać nowe uzbrojenie i informacje o nich. Na początku mamy zbadać pewna stacje kosmiczna w której podobno kwitnie nielegalny handel między mafiami terrorystów. Jednak najważniejszą mafia jest al-dein-kein'da Trzeba będzie ja zdemaskować i oddać pod oblicze sprawiedliwości. Co prawda na początku gry, dysponujemy technologią taką jaką ludzkość posiada dzisiaj, ale w miarę rozwoju akcji będziemy dostawać w swe ręce bardziej futurystyczne cacka.
Na samym początku rozgrywki, fabuła wydaje się lekko drętwa, a wręcz jest jej całkowity brak, ponieważ gracz zostaje wrzucony do bazy przeciwnika i musi jak najszybciej zanleźć pogrążające ich dowody. Bez wprowadzenia, czy wyjasnienia czegokolwiek.
Fabuła co prawda jest liniowa, ponieważ ogólna otoczka jest ze sobą związana i wydarzenia jak i dialogi nawiązują do sytuacji które miały, lub będą mieć miejsce. Natomiast, jest podzielona na etapy/rundy.
Po przejściu jednego etapu, gracz otrzymuje możliwość zapisania stanu gry i po nim przystępuję do kolejnego etapu. Nie ma możliwości zapisania gry w trakcie rozgrywki.

Gracz zostaje przywitane przez klimatyczny ekran menu, gdzie przed rozpoczęciem przygody, możemy skorzystać z przyjemnego samouczka z misją treningową. Zostaną zaprezentowane podstawowe mechanizmy na jakie musimy zwracać uwagę w trakcie rozgrywki i jak poruszać się po obszarze, aby pomyślnie przejść misję.
Rozgrywka sprowadza głównie gracza do walki z przeciwnikami, unikania zasięgu wzroku, łamania zabezpieczeń do drzwi i szukania wszelakich przedmiotów. Trzeba szczególną uwagę zwracać na szczegóły, ponieważ jest to bardzo, ale to bardzo ważne. Chociażby dlatego, że niektóre przedmioty mogą być ukryte np. w róże gazowej, lub, aby uniknąć śmierci, musimy się schronić w dziurze w podłodze, aby wybóch nie był w stanie, zranić bohatera.
Tytuł oferuje kilka trybów gry. W nowej grze jest możliwość wyboru: PTS, PTS Arcage i New York Minute.
Pierwsze dwa różnią się systemem walki, z tym że do tego pierwszego w grze demo, gracz nie ma dostępu, natomiast New York Minute, oferuje to samo co PTS Arcage, z tym że gracz dodatkowo dostaje pulę czasu w której musi się zmieścić aby pomyślnie wykonać misje.
Za zabicie wroga, za znalezienie przedmiotu, wykonanie celu, czas zostaje wydłużany.
Nawiązując do samych zagadek, problemy mogą na gracza spaść już od początku rozgrywki. Jak pisałem powyżej należy zwracać szczególną uwagę na szczegóły, więc przyznaje że przyszło mi się trochę pokręcić za nim domyśliłem się że trzeba podejść do barierki, czy do rury w którzy przyjdzie strzelić. Na domiar złego, żaden NPC, czy narrator, nie podpowiadają graczowi co konkretnie trzeba zrobić, tylko misje są opisane dosyć ogólnikowo.
Mechanicznie, należy szczególną uwagę poświęcić systemowi menu, znajdziemy w nim dziennik zadań, czy możliwość modernizacji grafiki czy innych ustawień związanych z rozgrywką.
Fajnym elementem, chodź trochę dziwacznym, jest sposób w jaki zostały przedstawione puntky życia bohatera. Sprowadza się to do tego iż w dołu ekranu jest widoczny awatar na białym tle, gdzie jego grafika zanika wraz z mniejszą ilością punktów życia.
(Tutaj mi się przypomniał podobny element z gry Under - Rekkimaru, ale tam jest to zrobione zdecydowanie dużo lepiej).
Co do systemu walki, jest on taki sam jak podstawowy battle system z RM. Balans rozgrywki jest zbudowany poprawnie. Punkty życia bohaterów jak i wrogów, oraz statystyki broni i wszelakie przedmioty leczące. Wypadają pozytywnie i balans statystyk jest wyważony.
Muszę wspomnieć o dodatkach takich jak ładowanie na pasku wszelakich czynności, które są wykonywane przez gracza jak np, nietypowe łamanie kodu do drzwi, czy majstrowanie przy barierce. Jest to dosyć ciekawe zastosowanie. Również wrogowie posiadają pole widzenia, jeśli w którym znajdzię się gracz, wróg zaczyna nas gonić i przed rozpoczęciem walki musi dotknąć bohatera. Oraz autor zastosował ciekawe rozwiązanie, do urozmaicenia rozgrywki, czyli latanie spodkiem kosmicznym, posłuży on do uciekania przed wrogiem, oraz w trakcie odbywania lotu, przyjdzie nam unikać latających meteorytów, a wszystko odbywać się będzie na klimatycznej kosmicznej panoramie.

Od strony audiowizualnej, grafika zawiera futurystyczny chipset, widoczne są światła, da się wczuć w klimat przebywania na statku kosmicznym.
Tła walki, animacje ataków, jak i battlersy, prezentują się bardzo, ale to bardzo dobrze.
Niestety cały efekt zostaje zepsuty, przez podstawowe charactersy które są lekko zmodyfikowane. Nie pasuje kompletnie do futurystycznej otoczki świata i psuje cały zarys klimatu sci-fi.
Muzycznie, dźwięki odgrywane w tle, jak i krótkie dźwięki, spisują się pozytywnie i pasują do akceptu jaki serwuje tytuł.
Dźwięki są lekkie i przyjemne dla ucha, co jest pozytywną stroną tego tytułu.

Na co zwróciłem uwagę, na bardzo irytujące menu, które się dosyć smolnie otwierało i należało przeklikiwać z początku wszelakie opcje żeby dostać się do spisu zadań, nie raz się pomyliłem musiałem je włączać i ponownie włączać, co skutkowało kolejnym smolnym czekaniem.
Również bardzo irytującym elementem, był brak możliwości zapisywania stanu gry, co powodowało że w pierwszej misji gdzie nie zorientowałem się gdzie należy się schować przed wybuchem, przechodzenie misji całkowicie od początku, bez możliwości rozpoczęcia jej w środku, czy po wykonaniu kilku zadań.
Oraz to co opisałem powyżej, czyli brak sprecyzowanych wskazówek w dzienniku zadań czy wytycznych co należy zrobić. Faktycznie, jednym może się spodobać takie zastosowanie bo gra sprowadza gracza do bardziej wytężonego myślenia, jednak nie idzie się domyśleć iż trzeba podejść do barierki, aby coś tam przy niej pokręcić, co skutkowało przeklikiwaniem klatki po klatce, mapki aby tylko pchnąć fabułę do przodu.

Podsumowując, Project Terrorica Shutdown, jest tytułem który ma w sobie zdecydowanie potencjał i coś co trzyma mocno gracza przy rozgrywce. Przyznam że nie mogłem się oderwać od tej gry, lecz należałby ją jeszcze bardziej dopracować, aby nie odpychała gracza błędami, które są standardowe i przy doszlifowaniu, tytuł będzie błyszczeć w bibliotece gier z wysoką notą. Ale to wszystko, tylko w momencie, kiedy autorowi zechciałby się posiedzieć i popracować nad gierką.
Mimo wszystko, gorąco zachęcam do pobrania tytułu i zagrania w niego, ponieważ czas w jaki włożycie w tę produkcje nie będzie należeć do zmarnowanego.

P.S, napis do grafiki tytułowej został przeze mnie dodany, ponieważ po czasie spostrzegłem że ekran tytułowy z napisami znajduję się w innym folderze.

Czas ucieka, za chwile wszystko wybuchnie, trzeba się schować w podziemi!
Statek kosmiczny jest nas, czas na ucieczkę!
Misja wykonana!
Jak prezentuje się menu.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl