...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Nawigator: Informacje || Problemy z programami || Zgłoś nowe materiały
Jesteś w: Strona :: Archiwum



31 Marca 2012 - 23:20 (Reptile)

Wieczór,
Jak zwykle obowiązki nie pozwalały na wcześniejsze dodanie czegokolwiek, ale ile mogłem tyle zrobiłem, z drobną pomocą od AI-RPG. Dzisiejszy dzień kończymy (prawdopodobnie) na tym, że stan GRY (dział A) został zmodyfikowany na nowy styl i do tego od razu zapisane nawet i gatunki (ale wysiłek, uff). Przy okazji zauważyłem, że gra Another World wygasła, zatem ponownie pojawia się u nas w downloadzie i jest gotowa do pobrania.

I informacja z ostatniej chwili: Armor Cage (administrator strony MUGEN Samouczek) zapraszam serdecznie na swoją audycję radiową (Radio bez spiny), która odbędzie się 01.04.2012 (gdzieś pewnie wieczorem o 20:00, dokładnie to nie poinformował). Przygotował masę tematów, więc będzie co mądrego posłuchać (z tego co mi wiadomo). Być może poruszy jakieś kwestie dotyczące tworzenia gier (w tym także RPG Makera). Zatem warto poświęcić trochę wolnego czasu na posłuchanie tego typu audycji prowadzonych przez doświadczone osoby (w zakresie tworzenia gier), niż przeglądanie kolejnych bzdetów na youtubie. Być może w przyszłości będzie jakaś radiowa współpraca, któż tam to wie... (Patrz na zielony button -> MUGEN SAMOUCZEK)
Jya!


27 Marca 2012 - 10:00 (Reptile)

Ohayoo,
Po raz kolejny spóźniony nieco newsik względem materiałów. Trudno, trzeba to będzie jakoś przeżyć. Tyle poprawek i korekcji na stronie ostatnio, że od strony materiałów to już całkowicie nic się nie robi. Troszeczkę może są zaniedbane, fakt, ale nie jest tak, że się o nich zapomniało. Po prostu, są inne priorytety które należy wykonać (bądźmy szczerzy teraz: które JA muszę wykonać, bo nikt inny się nie ruszy, a nawet jak się ruszy to i tak coś spapra). Dobra starczy tego żalenia i pisania, nowe materiały to nic innego jak kolejne artykuliki w kompendium, kolejne banalne rzeczy:
  • Stawianie zdarzeń - gdzie znajdziecie opis z czego dokładnie jest zbudowane zdarzenie (warunki, jak je uruchomić, grafika)
  • Podstawowe polecenia zdarzenia - tutaj kilka najistotniejszych poleceń, które należy znać (są niezbędne do stworzenia gry)
Coś mi się wydaje, że jeszcze tylko kilka takich kursów i będzie można przejść w jakieś inne konkrety (i dodatkowe działy), ale póki co, cierpliwości.
Jya!


24 Marca 2012 - 20:58 (Reptile)

Wieczór,
Modyfikacje odstawmy chwilowo na bok, należy się przecież odpoczynek. Mentor korzystając z natchnienia, dorwał notatnika i czym prędzej skrobnął 81 questa: Dowód niewinności. Na dzisiaj to może tyle tekstowych atrakcyjności, niebawem pojawią się kolejne ciekawe artykuły jak i kolejne materiały. Przy okazji: pamiętacie, że jutro należy przestawić zegarki? Zatem nie zapomnijcie, bo może wam ktoś wykręcić niezły numer.
Miłego dnia.


21 Marca 2012 - 21:16 (Reptile)

Wieczór,
Od kilku dni na stronie widnieje nowa gierka (RPGVX). Niestety (jak zwykle) nie miałem zbytnio czasu (jak i ochoty) o napisaniu prostej notki co do tego. Niektóre osoby mogą to odczytać za pewną formę zaniedbania, czy tam lenistwo, nazywajcie to jak chcecie, nie mam ochoty na tego typu wnikanie i nazywanie tego procesu (bo to jest nie istotne) - ważniejsze dla mnie jest ustalenie jakiegoś nowego (wygodniejszego) szablonu dla gier, a dokładniej ich recenzji. Aktualnie wszystkie tytuły są po staremu, tylko nowa gierka posiada nowy szablon, dla sprawdzenia, zastanowienia się i ewentualnie wprowadzenia kilku jeszcze poprawek. Póki co tak to może zostawię, być może z jakimiś odpowiednimi osobami na czacie się o czym takim pogada.

A no tak, nowa gierka: Tale Of Naruto's Best Friend, gra wykonana przez naszego rodaka, w języku angielskim. Większość być może Chris'a nie pamięta, ale ja go dobrze wspominam (jeden z redaktorów Twierdzy). Cieszę się, że po latach w makerze znalazł pewne zastosowanie i je wykorzystał w realnym życiu (gra była wykonana na obronę swojego tytułu). Co więcej można do tego dodać, mam nadzieję, że na tym przygoda z programem się nie skończy i w przyszłości otrzymamy jeszcze jakiś projekcik. Przy okazji bym dodał jeszcze jedną gierkę, którą zrecenzjował Vitas, ale co za dużo to nie zdrowo, więc to będzie musiało spokojnie poczekać na następny raz.
Jya.


19 Marca 2012 - 21:44 (Reptile)

Wieczór,
Ostatnimi czasy brane są pod uwagę pewne modyfikacje (o czym już wcześniej gdzieś kiedyś pisałem za pewne). Wloką się jak nie wiem co, jednak ważne, że zawsze do przodu: tym sposobem udało się ukończyć dział z questami. Wielki sukces to raczej nie jest, ale trzeba przyznać, że lepiej wygląda "*" przy ocenie niżeli "??". Pozostaje jedynie napisać jeszcze jakiegoś rodzaju FAQ do wszystkich działów, ale nie ma co się z tym śpieszyć, na to też przyjdzie pora. Teraz będzie można zabrać się za kolejne działy (np. scenariusze z ustaleniem gatunków), ale zanim to zostanie ukończone, to kilka nowych materiałów zawita nam na stronce, jak chociażby nowa gierka wykonana w RPGVX, ale o tym jutro.
Jya.


18 Marca 2012 - 18:38 (Reptile)

Konbanwa
Dość opóźniony newsik, ale co tam, jak to powiadają: Lepiej późno niż wcale. Rubin po roku męczenia się z jedną zdarzeniówką, postanowił ją udoskonalić, popoprawiać wszelki błędy i udostępnić. Zdarzeniówka przedstawia tradycyjny system walki, za pomocą jednego klawisza (na klawiaturze Z), ale nie na tym skupia się uwaga, tylko na broniach. Po kilku uderzeniach broń po prostu pęka i trzeba znaleźć nową. Przy okazji także podesłał zaległą instrukcję dotyczącą kodów. Wszystko w zdarzeniówkach VX. Skoro już odnotowane, to można dalej spokojnie majsterkować przy kolejnych poprawkach.
Jya.


12 Marca 2012 - 04:53 (Reptile)

Ave
Po mimo iż wczoraj w downloadzie pojawił się nowy pak game overów dla RPGXP do pobrania, niestety tak jakoś to wyszło, że dopiero teraz o tym piszę. Mam nadzieję, że Rubin się nie obraził (nie dość, że przysłał pak 5 grafik, to na moje żądanie wykonał ich trochę więcej). Dodatkowa robota, i na dodatek zwlekam z napisaniem newsa. Cóż, mówi się trudno, ostatnio po ZRce trochę mamy spraw na głowie, więc musicie wybaczyć (((_^)
Do następnego razu!


9 Marca 2012 - 13:02 (Reptile)

Ave
Po dość długiej nieobecności, przychodzi pora na dalszą w miarę aktywną pracę na Twierdzy. Zmiany można było zauważyć już od poniedziałku, tylko niestety z treścią newsa był malutki problem. Przejdźmy do faktów - Reptile jeszcze żyje, a co za tym idzie, Twierdza nie umarła, nadal jest w sieci i tragizmu nie ma, w sumie Twierdza nawet i bez Reptile żyje, więc nie ma potrzeby do obaw i siania niepotrzebnej paniki. Stare wiadomości z stycznia zostały wrzucone do archiwum, mam nadzieję, że z tego powodu wszyscy są zadowoleni - z lutym należy się jeszcze rozliczyć, ale to w swoim czasie.

Najważniejsza wiadomość - RPG Maker VX Ace w wersji PL jest już do pobrania. Co prawda wymaga jeszcze wiele (bardzo wiele) modyfikacji, no ale w sumie projekty można tworzyć, czy tam obcykać co i jak się ma. Instalacja programu jest na zasadzie RM2000, gdzie należy pobrać i zainstalować: (1) sam program, (2) pak RTP. W kolejnej wersji oczywiście te dwie instalacje się niejako scali, aby była jedna, ale póki co nie chciałem już z tym dłużej zwlekać (już wystarczająco długo czekaliście), a być może jeszcze coś mi się przytrafi i będzie problem - a tak już jest na stronie i można pobierać. Przy okazji przygotowałem też pak PL dla osób co już dawno mają Ace w wersji JP/ANG czy innej (tral/taiwan/FR itp.) sam plik DLL i bazę danych. Więc z przerzuceniem się, czy wytestowaniem PL wersji nie będzie problemu.

I na koniec, obiecana dawna reklama nowej stronki, a raczej blogu: Blutok ( http://blutok.blogspot.com ) - zbiera zasoby z całego internetu by udostępnić je dla wszystkich w jednym miejscu, by były pod ręką. Intuicyjna i prosta oprawa pozwala szybko odnaleźć potrzebne zasoby - od facesetów, przez charsety po windowskiny. Poza tym serwis jest niezwykle przyjazny dla nowicjuszy - przydatne linki do najważniejszych tutoriali dla kompletnie zielonych pozwalają szybko i bezboleśnie opanować VXa, a materiały które są dosłownie pod ręką są dodatkowym plusem.

No to może na tyle jak na jeden raz.
Jya na!




Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024