...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX



RPG Maker VX przez wielu użytkowników jest nazwany połączeniem RPG 2000 z RPGXP, bądź RPG95 z RPGXP. Walka w RPGVX wygląda tak, jak w RPG 2000, jednak różnicą jest jej tło, w którym zamiast otoczenia mamy rozmytą mapę, co nie wygląda za ciekawie. Oczywiście tak jak poprzednia wersja, RPG Maker VX jest wyposażony w język programowania ruby (poprawiona wersja: RGSS2), który pozwala m.in. na całkowitą zmianę systemu walki. RPGVX wykorzystuje 24 bit kolorów oraz posiada zmodyfikowane narzędzia do rysowania map za pomocą tilesetów samotwórczych. Najdziwniejszą cechą programu jest rozdzielczość ekranu (544x416) - wprawdzie wykorzystuje on rozdzielczość 640x480, jednak została do niej dodana specjalna ramka (być może w celu przystosowania gier do ekranów panoramicznych). Jest to wersja programu odpowiednia dla młodych i świeżych użytkowników RPG Makera, starsi wyjadacze zdecydowanie wolą hardcorowe klimaty wcześniejszych wersji.

Menu:
  • Opis - szerszy opis programu, screeny, prezentacja
  • Kursy - Krok po kroku, nauka obsługi programu
    - link do kursu

  • Skrypty Ruby - skrypty nadające całkowicie nowe znaczenie, rozrywkę dla projektu
  • Zdarzeniówki - rozwiązania techniczne za pomocą zdarzeń, które urozmaicają grę
  • Zasoby:
            Animations (Animacje walki)
            Battlers (Grafika bohatera i potwora)
            Characters (Animacja bohatera, przedmiotów)
            Faces (Twarze)
            Parallaxes (Panoramy)
            System (Balloon) ("Dymki")
            System (Battle Floor) (Podłoże walki)
            System (Battle Start) (Rozpoczęcie walki)
            System (Game Over) (Ekran końca gry)
            System (Iconset) (Ikony)
            System (Messageback) (Okno wiadomości)
            System (Shadow) (Cień)
            System (Tiles) (Kafelki)
            System (Title) (Ekrany tytułowe)
            System (Window) (Okno)