...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Pomoc || Zgłoś nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2014: Maj


31 maja 2014 - 22:53 (Reptile)

Dobry wieczór,
Ostatnia majówka, szkoda by to było zostawić tak bez jakiś nowinek. Z archiwum udało mi się wygrzebać jakieś zbiory muzyczne w wykonaniu grupy Mirsoft. Do downloadu, dział muzyczek, został wzbogacony o pak 75 melodyjek wyciągniętych (bądź napisanych od nowa - nie jestem w stanie stwierdzić do końca) z gry Dragon Slayer: Legend of Heroes. Niektóre melodie mogą się powtarzać, ale to nie tak że to ta sama muzyczka, po prostu utwory są podzielone też na ścieżki - dlatego aby uzyskać pełne brzmienie, wypadałoby odegrać je jako BGM i BGS, a przy starszych wersjach, trzeba będzie to obejść nieco w inny sposób.
Jya na!


30 maja 2014 - 22:06 (Kleo)

Wczoraj na RM-owych forach pojawił się gorący temat - za 1$ (słownie: jednego dolara!) można kupić anglojęzycznego Makera, a konkretnie wersję VXAce. Po dorzuceniu kolejnych pięciu dostaniemy też wersję XP, a w pakiecie dodatkowo kilka gier i packi zasobów. Sprawa wzbudziła tak wielkie zainteresowanie, że administratorzy Gospody, Jazzwhisky i kvachu, postanowili wspomóc potrzebujących makerowców i wspólnymi siłami zakupili aż 20 zestawów z Makerem VXAce. Aktualnie są one rozdawane aktywnym zwycięzcom konkursów organizowanych przez Gospodę, jeśli jednak nie wyczerpią oni całej puli, pozostałe Makery będą do wzięcia również dla tych, którzy nie mogą się poszczycić pucharkiem przy avatarze. Póki co, jedyne, co jest potrzebne, to właśnie ten pucharek i konto Steam.

Jeśli po tym rozdaniu nadal pozostanie Jazzowi jakiś bezdomny Ejs, sprawa będzie miała dalszy ciąg, bo do rywalizacji będą mogli przystąpić pozostali użytkownicy Gospody. Nie jest jeszcze pewne, jaką ona przybierze formę, być może przy tej okazji odbędzie się jakiś mały konkurs. Tak czy siak, warto śledzić temat, a znajdziecie go na Gospodzie RM-Archive.



29 maja 2014 - 19:12 (Reptile)

Dobry wieczór,
Koniec maja się zbliża, a nie zapowiada to końca newsów. Na dzisiaj przygotowałem pak facesetów postaci z gry KING OF FIGHTERS 95, które wieki temu zripowałem, a jakoś tak wyszło, że nie wrzuciłem (podobnie i z innych części). W paku można znaleźć facesety jak i pozy po wygranej walce, co też można wykorzystać jako facesety, tylko że już w formie obrazka. Tyle na chwilę obecną.
Jya na!


28 maja 2014 - 20:44 (Reptile)

Dobry wieczór,
Ta pogoda zdecydowanie może wykończyć człowieka, rano upał, południe gradobicia, osoby cierpiące na bezsenność powinny zachować szczególną ostrożność, gdyż spadek odporności może zagwarantować jakąś grypę. Nie wiem czy niektórym osobom, nie przeszkadza dziennie mały newsik, ale trudno. Na dzisiaj pak charactersów do RPGXP od znanego autora refinepacków - Masato. W paku można znaleźć większość postaci, które posiadają swoje battlersy (tutaj u nas na stronie). W większości to są edity pasujące pod standardowy zestaw RTP, ale kilka oryginalnych kreacji też można znaleźć. Elfy, druidzi, rycerze, paladyni, ninja. Nazbierało się 151 postaci. Udanych transferów, gdyż co więcej można powiedzieć.
Jya na!


27 maja 2014 - 17:40 (Reptile)

Ave,
Kolejny news z battlersami od Cyanyurikage, tym razem pak przeciwników, których można spotkać na lądzie. Tygrysy, żółwie, smoki, zbrojone w działa T-Rexy. Czy to co w naszym normalnym świecie... No, prawie. Pak wiadomo gdzie można znaleźć (RPGXP >> Battlers). Być może niektórym już zbrzydł jeden i ten sam tryb zasobów, ale cóż, tak się po prostu materiały pechowo ułożyły, a zarazem i mnie wygodniej się tak wrzuca.
Jya na!


26 maja 2014 - 21:15 (Reptile)

Ave,
To co wczoraj pisałem, że Kleo jest na wyprawie i będzie nie osiągalna przez weekend, chyba można uznać już za nieaktualne, gdyż jest dostępna. Zatem kto może, niech ją zadręcza i prosi o kolejne teksty, recenzje gier, albo co innego, a co tylko poprosicie, powiedziała, że z miłą chęcią to spełni (((_`)

Kolejne materiały graficzne do RPGXP, RPGVX, RPGVXAce battlersy od Cyanyurikage - tym razem pak insektów: mrówki, pająki, pszczoło podobne stworzonka, jakieś inne kreacje radioaktywnych insektów. Można spokojnie pobierać i wykorzystać do własnych potrzeb.
Jya na!


25 maja 2014 - 21:03 (Reptile)

Ave,
Przez dłuższy okres czasu pewien program graficzny oczekiwał, aż przyjdzie jego kolej, no tak się złożyło, że nawet doczekał się nowej wersji! GraphicsGale jest programem do pixel artów, czyli świetne narzędzie dla wszystkich osób bawiących się spritami, edytują grafikę do starszym makerów, czy tam sobie coś edytują. Takie może na szybko najważniejsze cechy programu: możliwość nałożenia siatki (co się przydaje przy charsetach, widać odstępy, gdzie co ma być postawione) 32x32 albo użyć własnych ustawień, powiększenie do 4000%(!), czyli bardzo dobre, paint posiada tylko 8x, czasami ciężko się pracuje bo można by było odrobinę jeszcze powiększyć. Kolejna rzecz to możliwość pracy na warstwach, i no, język polski (wraz z instrukcją jak zainstalować język polski - plik czytaj mnie). Download >> GraphicsGale

A przy okazji zapomniałem o dość ważnym komunikacie od Kleo, wybrała się gdzieś na wakacje - na weekend - więc nie będzie mogła w najbliższym czasie odpowiadać na maile, czy wiadomości na GG. Ale cóż, pewnie niebawem się pojawi, więc nie ma co się martwić. Trudno, przegapiłem to, przepraszam. Ciekawe co jeszcze zapomniałem (((_`)
Jya na!


24 maja 2014 - 00:02 (Reptile)

Wieczór jeszcze raz,
Sobie wyobraźcie, żebym miał nieco spokoju przez dzień dzisiejszy, to newsa napiszę nieco szybciej, a przy okazji zdenerwujemy Dragona, on coś tak bardzo negatywnie wróży co do newsów. Nie wiem, nie znam się. Nie jestem wróżką, ale udało mi się go namówić na małe co nie co, i dokończył jeden z swoich dawno rozpoczętych materiałów. Zdarzeniówkę do RPG95, która przedstawia jak w prosty sposób można zrobić wyświetlenie literkę po literce. Łatwy sposób, ale bardzo męczący, no, chociaż jest gra demonstracyjna do zdarzeniówki. Chwała mu za to.
Jya na!


23 maja 2014 - 22:09 (Reptile)

Wieczór,
Dla urozmaicenia, dzisiaj małe co nie co, z innej beczki. Skrypt ruby dla posiadaczy RPGVX. Bardzo przydatny skrypt, którym autorem jest Claimh (z zagranicznej sceny). Skrypt odwołuje się do tła walki, za pomocą jednego polecenia (i kilku modułów), pozwala na zmianę tła walki na np. podstawową z RPGVX, ta co jest, żeby była rozmazana mapka (czyli no, brak zmian, prawda), kolejna opcja wyświetla aktualną mapę jako tło walki (co moim zdaniem jest nawet ciekawe), jednak najciekawszą opcją będzie możliwość wyświetlania własnego tła walki, jako obrazka - tak jak w poprzednich wersjach.

Skrypt działa na polskiej wersji RPG Makera VX (gdyż przed sekundą testowałem) i nawet zrobiłem screeny dla niedowiarków jak to wygląda. Także zamieściłem instrukcję krok po kroku, co gdzie przekopiować, dlatego poświęćcie te smolone 5 minut czasu, aby poprawnie zainstalować (przekopiować) skrypt, a nie później szukać wybawcy bo coś nie działa, a okaże się że nie skopiowano jednej literki czy coś. Oczywiście zachęcam do zapoznania się z skryptem.
Jya na!


22 maja 2014 - 20:40 (Reptile)

Wieczór,
Ponownie wyśmiany na czacie przez Dragona Kamillo, że dzisiaj nie będzie newsa, co można innego zrobić, niżeli pochylić głowę i wyrazić swoje zdanie w stylu Cóż... powiedzmy, że się z tobą nie zgodzę, albowiem gdyż nie zapowiada się na jakąś przerwę w tym miesiącu (((_^).

Zatem, dzisiaj kolejny kurs do Krypty. W zasadzie jest o czym czytać, poruszony został problem Warunków w zdarzeniu. Można się dowiedzieć, co to jest warunek, jak on działa, jakie są rodzaje warunków i jak sobie z nimi radzić jak coś pójdzie nie tak (kłopotliwe pytania). Oczywiście jak ktoś ma pomysły co można by było wrzucić do ogólnego kursu, wiecie gdzie mnie możecie znaleźć, pomysłów nigdy nie brakuje, a na wszelkiego rodzaju propozycje jesteśmy otwarci (w szczególności kieruję tę prośbę do starszych wyjadaczy, którzy mają doświadczenie i mogą się podzielić swoją wiedzą na pewien temat - nie tylko od strony programu; ale od takiej ogólnej jak projekt, na co warto zwracać uwagę, jak co budować itp).

Przy okazji, kolejna informacja (najwyżej się wykończę), codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach porannych (zazwyczaj) można mnie znaleźć na czacie. Także wieczorami (zauważyłem), że makerowcy zaglądają, zatem jak masz chwilkę czasu, coś tam dłubiesz przy projekcie - zapraszamy na czat. Może się jakaś ciekawa dyskusja zrodzi? Jasna sprawa, osoby co potrzebują pomocy, drobnego wytłumaczenia, też są mile widziane (tylko nie zadręczajcie za bardzo). Może tyle wiadomości wystarczy na dzień dzisiejszy.
Jya na!


21 maja 2014 - 20:52 (Reptile)

Wieczór,
I tym razem wyrobimy się przed czasem. Za wiele pisać nie będę, gdyż dzisiaj wystarczająco dużo napisałem (ale jeszcze trzeba będzie to obrobić). Zatem co mogę zaserwować na teraz, to kolejny pak battlersów od Cyanyurikage, tym razem dziwaczne kreacje. I tak się też pak nazywa, gdyż kreacje są bardzo komiczne, dziwne, ludzie ze sloganami, przeciwnicy z podpisami - o co chodzi, nikt nic nie wie. Dziwolągi i tyle.
Jya na!


20 maja 2014 - 22:00 (Reptile)

Wieczór,
Dragon Kamillo zacierał ręcę i z uśmiechem na twarzy wytykał palcem Ha ha - nie ma dzisiaj newsa! Nie rozumiem, dzień jeszcze się nie skończył, więc no, nie ma co się cieszyć. Oczywiście, nie zapomniałem o newsie, tylko nie raz , nie ma się nieco czasu. Przechodząc do konkretów - można znaleźć nowy pak battlersów dla RPGXP (RPGVX i RPGVX Ace). Jest to pak od stałego klienta Cyanyurikage, tematyka: UFO - UMA, czyli zielone stworki, latające spodki. Klimaty facetów w czerni. Do następnego razu.
Jya na!


19 maja 2014 - 19:38 (Reptile)

Wieczór,
Nie lubię poniedziałków. Jakoś tak. Chyba większość osób też za tym dniem nie przepada. No ale, jak to się mówi trudno - świetnie, wypada zabrać się do roboty i napisać jakiegoś newsa. Dzisiaj konkrety, gdyż kolejne materiały lądują na stronę. Kolejny pak ikonek dla RPGXP, RPGVX i RPGVXAce, które udało mi się udało dokończyć. Ikony z gry Fire Emblem 10 - Radiant Dawn, a zatem jakość nie jest najgorsza, a wręcz powiedziałbym że świetna. Ikonki standardowe - 24x24, pobierać i używać.
Jya na!


18 maja 2014 - 18:31 (Reptile)

Wieczór,
Dzisiaj trochę bardziej na luzie, gdyż wypadałoby niektóre działy uzupełnić. Takim drobnym działem są gry - informacje. Póki co zamieściłem tam informacje o rodzajach gier, ale nie wiem czy to wystarczy, czy coś jeszcze z tym będziemy robili. Może Kleo w wolnej chwili się tym zainteresuje. A teraz wracamy do kolejny beta testów i niesienia pomocy innym. Kto potrzebuje czegoś, ten niech zagląda na czat. być może uda nam się rozwiązać wasz problem.
Jya na!


17 maja 2014 - 10:17 (Reptile)

Dobry,
Dobrze, że Krisuroku się wyrobił wczoraj z newsem, ja osobiście nie dałem rady. Na dzisiaj coś dla bardziej początkujących, w dziale KRYPTA >> Kompendium, postanowiłem uzupełnić podstawowe kursy odnośnie zdarzeń, poleceń (na samym końcu jakiegoś kursu, zawsze widnieją kłopotliwe pytania). Można sobie tam przeczytać problem, jak np. wywołać walkę, albo jak zrobić aby gonił mnie przeciwnik, a jak dotknie to wywoła walkę i później ucieka. Tak wiem, proste sprawy, ale to nie wszystko - znajdziecie też kolejny kurs odnośnie Zmiennych. Wydaje mi się, że jest tam w miarę łatwo opisane i polecenie zmiennej (jak i przełączników), nie powinny być jakąś straszną przeszkodą. A kto nadal nie jest w stanie zajarzyć zmiennych, to o każdej porze dnia i nocy można mnie prosić o pomoc w tej kwestii, czy to na czacie, czy na mailu.
Jya na!


16 maja 2014 - 18:18 (Krisuroku)

Ave,
Cyanyrikage po raz kolejny podsyła paczek battlersów. Tym razem przedstawia maszyny. Napewno się komuś przyda do jakiegoś projeku w klimatach cyborgo podobnych ^^
Do następnego!


15 maja 2014 - 20:29 (Reptile)

Ave,
Kolejny pak battlersów dla RPGXP, RPGVX i RPGVX Ace i ponownie ten sam autor: Cyanyrikage. Pak przedstawia przeciwników wzorowanych na postaciach z Touhou Project. Są to na prawdę bardzo dziwaczne kreacje i na myśl przychodzą mi tylko gry o tematyce przygodowo-horror, z jakimiś drobnymi elementami RPG oczywiście. Ktoś chętny do podjęcia się takiej próby? Do następnego razu!
Jya na!


14 maja 2014 - 18:20 (Reptile)

Wieczór,
Dzisiejszy materiały sponsoruje kolejny makerowiec z Japoni, a do wymowy trzeba sobie połamać język, gdyż posiada pseudonim Cyanyurikage. Na stronę ląduje masywny pak zwany Fake gods, czyli fałszywi bogowie. Battlersy są wzorowane na różnych bogach, bożkach, głównie z Egiptu - co więcej to są one wpakowane w klimaty Sci-Fi. Przykładowo mamy Cyber-Sfinksa, albo jakieś inne Cyber-coś podobnego, cytoplazmy, ektoplazmy, potężne posągi, różne dziwaczne stworzenia, macki i główni bosowie jak chociażby Cthulhu. Szkoda że pak waży 40MB, ale jest co zwiedzać. Udanych transferów. Ah, byłbym zapomniał - niektórzy przeciwnicy są 2 razy, z prostej przyczyny, gdyż występują w wersji dla RPGXP (większy rozmiar) i dla RPGVX (mniejszy rozmiar), a w zasadzie, chyba zauważycie w nazwie plików.
Jya na!


13 maja 2014 - 20:13 (Reptile)

Wieczór,
Eh, faktycznie, 13 to pechowe dni, cały dzień jak sobie zaplanowałem, to całkowicie wyszedł inaczej (i oczywiście, nowością nie będzie jak ktoś zgadnie, że wszystko poszło nie tak jak powinno). Jedyny sukces to dokończenie paka facesetów dla RPG Makera VX. Możecie znaleźć pak postaci z gry FIRE EMBLEM 11: SHADOW DRAGON. Grafiki wystarczy importować do projektu, zaznaczyć tło przezroczyste, no i wykorzystać jako obrazki (pictures).
Jya na!


12 maja 2014 - 17:37 (Reptile)

Ave,
Kolejna gra na Twierdzy, doczekała się lepszej wersji recenzji. Tym razem padło na Złodzieje Owiec od LionHeada, a recenzją się zajęła osoba mająca bardzo dużo wolnego czasu, czyli sam Rahim. Brawa dla niego d(((_^d). Osobiście zauważyłem, malutkie niedociągnięcie przy innych projektach jak np. brak ekranów tytułowych, to postaram się takowe jakieś wrzucić, żeby chociaż to w miarę jakoś wyglądało (ale nie zamierzam ingerować w projekt! tylko tutaj na stronie). I tym sposobem Comando XP posiada swój własny ekran tytułowy, a kto potrzebuje coś oryginalnego, to może się do mnie zgłosić na naszym czacie. To postaram się coś doradzić, skombinować.
Jya na!


11 maja 2014 - 09:45 (Reptile)

Dzień dobry,
W minionym tygodniu zostałem zapytany o recenzje, mniej więcej tak: Dlaczego niektóre gry na Twierdzy, mają opisy przy obrazkach, a niektóre nie, dlaczego niektóre gry mają długie recenzje, a niektóre mają dosłownie kilka linijek?

Już tłumaczę - początkowo na Twierdzy pobierano zwyczajnie gry, był download >> Gry, lista gier i w zasadzie tyle, nic więcej (zgrozo, ale tak było). Z czasem tableka z grami była modyfikowana, i dodawano tam kolejne pozycje jak np. autora gry. A gdzieś tam w innym miejscu były dwa działy: solucje (do gier), oraz recenzje. Wszystko fajnie, tylko przy recenzjach, było tak, że kto chciał mógł napisać recenzje (tak jest nadal), tylko, że nie było odnośnika do gry, ani screenów, no bieda, sam jedynie opis (co było rewelacyjnym rozwiązaniem). Z biegiem czasu Misiek (były Mistrz Twierdzy) wywalił te działy bo uznał je za niepotrzebne, a ja zabrałem się za modyfikowanie działów (wszystkich - jednak skupmy się przy grach). Chciałem aby użytkownicy po kliknięciu w tytuł gry, widzieli jakieś obrazki z gier, i może jakiś krótki opis o czym jest gra (by mogli skojarzyć, czy to już pobierali, czy warto pobierać) - ocena przyszła też z czasem. No i tak się to zostało, że niektóre gry, obecnie na Twierdzy, mają te właśnie opisy sprzed kilku dziesięciu lat, które, ciężko jest nazwać recenzją.

Jakieś tam tytuły wytypowałem i otrzymają one porządne recenzje, takie jak powinny być. Pierwszy tytuł, który otrzymał taką modyfikację, jest Chaos Element od Kitabake. A niebawem oczywiście kolejne modyfikacje i materiały (być może nawet jakiś nowy tytuł).
Jya na!


10 maja 2014 - 14:35 (Reptile)

Ave
Chociaż już dawno rano minęło, to nie zaszkodzi wrzucić newsa o nieco innej porze. Z masy materiałów jakie wieki temu podesłał Rahim, bo większej inspekcji i uzupełnieniu, ostał się biedny pak melodyjek (uzupełniony kolejnymi utworami) z gry Postal, więc dobra robota d(((_^d)

Kolejne materiały też były niczego sobie, ale jednak musi nad nimi jeszcze trochę popracować, bo to straszny misz-masz wyszedł (a szkoda), miejmy nadzieję, że się zmobilizuje i zrobi z nimi porządek.
Jya na!


9 maja 2014 - 07:30 (Reptile)

Ave
Nie mam pojęcia dlaczego ostatnimi czasy jakoś tak newsy pojawiają się z rana, ale raczej chyba nikt nie będzie miał za złe. Chciałem coś na szybko wrzucić, ale okazało się, że nie mamy działu do tego (o zgrozo o(_ _o) ). Dlatego utworzyłem nowy dział dla RPGVXAce, są to zasoby Battlebacks, a w nich już pierwszy pak można znaleźć, autorstwa Cyanyurikage. Pak zawiera tylko 12 battlebacksów, no ale w zasadzie dla upartego to wystarczy by stworzyć jakąś historyjkę. Tła walki zostały wykonane dość specyficznym sposobem, mi osobiście przypominają jakby pastele, ale oczywiście to tylko moje zdanie, gdyż większość pewnie oświadczy, że się nie znam. W sumie tak też może być, nie mówię że nie.

Będąc przy dziale RPGVXAce, postanowiłem jeszcze do problemów dodać 2 znane problemy (problem z literką ą, oraz problem z bazą danych, brak języka polskiego). Ale za pewne większość osób zna na te problemy rozwiązanie. Do następnego razu,
Jya na!


8 maja 2014 - 07:23 (Kleo)

Witam ponownie
i od razu przepraszam za dłuższe milczenie. No cóż, zmęczenie wiosenne dręczy najwyraźniej całą redakcję, w tym również mnie. Ale w ramach pokuty przynoszę ze sobą najnowszą grę od, znanego pewnie niektórym, pana o nicku ravenone, a do kompletu oczywiście jej recenzję. Nawet jak na moje standardy wyszła raczej długawa i do tego chyba niespecjalnie porywająca, więc zamiast zbytnio się w nią wczuwać, zabierzcie się raczej od razu za granie w Krew Zdrajcy. Produkcja otrzymała ode mnie wysoką ocenę, bo choć ma trochę mankamentów, to grało mi się w nią znakomicie. I choć rozum pewnie kazałby mi dać pół oczka mniej, to tym razem z okazji wiosny pozwoliłam wygrać sercu. Zapraszam więc do pobierania (chwilkę z tym pewnie zejdzie, gra swoje waży, ale nie bez powodu)
no i oczywiście do grania.


7 maja 2014 - 07:38 (Reptile)

Dzień dobry
Może tak dla odmiany, newsik będzie z rana. Ponownie od 1CM zasoby wrzucimy na stonę (a jak), tym razem zestaw ikonek. Znajdziecie w nim wiele broni (mieczy, siekaczy, pistolety), tarcze, statusy, akcesoria, umiejętności. No, jest tego troszeczkę, zatem warto swoją kolekcję powiększyć o nowe zasoby. Przy okazji od czasu do czasu, nowe linki są dopisywane, więc też zachęcam do zaglądania, być może znajdziecie coś ciekawego. Ostatnio zostały dodane linki do H/MIX Music (darmowej muzyki), oraz Nature Sounds For Me (generator dźwięków natury). W wolnych chwilach zachęcam do przesłuchania.
Jya na!


6 maja 2014 - 17:15 (Reptile)

Wieczór
Ostatnio Rahim podesłał kilka odnośników do japońskich makerowców. Ci jak zwykle dają czadu przy kreacjach. Dzisiaj na stroną wrzuciłem pak battlersów od niejakiego 1CM (nie pytajcie mnie skąd taki pseudonim). Pak Another0-1CM zawierający 32 kreacji przeciwników, przeważnie te typowe (pająk, pszczoła, chimera...), ale można znaleźć i coś nowego. Coś mi się wydaje, że w tym tygodniu będzie nadmiar battlersów. Do następnego razu,
Jya na!


5 maja 2014 - 00:12 (Reptile)

Wieczór
Aby niektóre działy nie poszły w całkowite zapomnienie, to wypada je nieco rozruszać. Kto lubi czytać, dla tego mam dobre wieści, gdyż napisałem drobny artykuł na temat Składowania danych - kopia bezpieczeństwa. Wydaje mi się, że zagadnienie w jakiś sposób większości użytkownikom jest bardzo bliskie (a jak nie to powinno być). Oczywiście pisałem pod kątem ogólnym, nie tylko dla makerowców, ale dla jakichkolwiek młodych twórców, którzy zabierają się za jakąś sztukę z wykorzystaniem komputera jako narzędzia (tworzenie muzyki, grafiki, projektowa, programowanie, spritowanie i inne dziedziny IT).

Czym jest składowanie danych, jak je wykonać, jakie są metody (płatne jak i darmowe) oraz czym grozi podejście w sposób obojętny zostało zawarte w drobny artykule, który możecie znaleźć w krypcie. Mam nadzieję, że w jakiś sposób artykuł was wspomoże (przestroga przed katastrofą). Miłej lektury (((_^)
Jya na!


4 maja 2014 - 17:35 (Reptile)

Ave!
Dzisiejszy dzień ponowniem został zasponsorowany przez Rahima, mianowicie przygotował zestaw grafik dla RPGVX. Pak jest to zbiór materiałów RTP z starszej wersji RPG Makera (konkretnie 2000), materiały zostały przekonwertowany w taki sposób, aby bezproblemowo działały z RPGVX i RPGVXAce. W paku znajdziecie: Animacje, Battlersy, Charactersy, Facesety, System, Game Over no i Title. Game Over jak i Ekrany tytułowy to już musiałem sam przygotować (ale się namęczyłem). W każdym razie, pak można spokojnie pobierać (((_^)
Jya na!


3 maja 2014 - 00:49 (Rahim)

Ohayo
Witam was wszystkich. Ten news jest wyjątkowy. Dlaczego? Ponieważ jest moim pierwszym na Twierdzy, mimo że bezpośrednio jej nie dotyczy. Chciałem zaprosić wszystkich chętnych na nowe forum o RM.

Pytacie pewnie po co kolejne forum skoro mamy już dwa? Często na forach jest tak że wychodzą gry tzn. gnioty, nasze forum ma na celu wpoić podstawy rpg makera, których często brakuje nowym na scenie, przez co ich gry wychodzą jak wychodzą. Większości na scenie nie chce się tłumaczyć podstawowych rzeczy nowym, nie dziwię się, jednak wraz z kilkoma osobami postanowiliśmy się zebrać w kupę by pomóc właśnie takim nowym scenowiczom pokazać co służy do czego.

Wszystkich chętnych posiadających wiedzę na temat tworzenia gier, i chęci niesienia pomocy innym zapraszamy pod link: http://opactworm.ct8.pl
Na pierwszy raz to chyba tyle.
Cya~


2 maja 2014 - 10:13 (Reptile)

Ave!
Z okazji majówki postanowiłem wykorzystać wolną chwilę, na dokończenie wszelkiego rodzaju zasobów, które przed wiekami zacząłem składować. Dzisiaj dla użytkowników RPGXP oraz RPGVX i RPGVXACE przygotowałem pak ikonek z gry FIRE EMBLEM 9: PATH OF RADIANCE. Pak liczy 189 ikonek (wiadomo dla RPGVX to jeden tylko plik, no ale...), które prezentują się bardzo dobrze moim zdaniem. Co więcej, są bardzo wygodne, ponieważ mają oryginalne rozmiary (24x24) i nie trzeba szukać jakiś specjalnych skryptów na powiększenie ikonek (swoją drogą, chyba trzeba będzie coś takiego na stronę wrzucić).
Jya na!


1 maja 2014 - 09:23 (Reptile)

Ave!
Od poprzedniej Niedzieli walczę uporczywie z jakimiś materiałami, ale jakoś nie udało się ich wrzucić za co przepraszam o(_ _o)

Być może jest to jakiś syndrom zmęczenia wiosennego, zobaczymy jak mi się uda z tym uporać, to na stronie pojawi się kilka nowych materiałów graficznych, postaram się by były wysokiej klasy (nad kilkoma pakami pracuje, zatem spokojna głowa). Na chwilę obecną zarzucam pakiem 900 battlersów dla RPGXP, RPGVX, i RPGVX Ace. Autorem zasobów jest Qut ixtab, czasami battlersy można znaleźć pod nazwą starego pseudonimu: Qutietie battlers. W paku jest dosłownie wszystko co potrzeba, potwory, zwierzęta, ludzie, przedmioty, postacie oryginalne jak i te z podstawowego RTP (od RPGVX). Naprawdę jest z czego wybierać. Oczywiście pak nie jest przeznaczony dla celów komercyjnych, a wykorzystanie wypada wpisać autora w jakiejś liście z podziękami (czytaj: Credits). A, no tak, pak waży jedynie 50MB, zatem dobierajcie przeciwników rozsądnie. Korzystając z okazji, archiwum zostało uzupełnione o nowy miesiąc. Do następnego razu, mam nadzieję, że w następnym dniu.
Jya na!




Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024