...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Pomoc || Zgłoś nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2016: Maj


31 maja 2016 - 21:10 (Reptile)

Wieczór!
Miała być gra, albo program, niestety za windowsem są jakieś wyładowania atmosferyczne - Raiden szaleje wraz z Thorem zrobili sobie pokaz skill przez co jestem zmuszony wrzucić coś na szybko i znikać. Skótowo: Autor Kazusado, materiał: System, dla: RPGME. Znajdziecie pak systemów oryginalnie wykonanych, w paczce znajdą się różne różniste systemy autora, w tym kilka w kilmatach kwitnącej wiśni (samuraje, japonia itp.). Szkoda, że tylko tego typu materiał dzisiaj się udało wrzucić, ale hej! Jest przecież i następny miesiąc, a to już jutro! W zasadzie też można zrobić jakiegoś newsika, prawda? o to do zobaczenia bo się błyska.
Jya na!


30 maja 2016 - 21:26 (Reptile)

Wieczór!
Maj cudów powoli dobiega końca, ale na szczęście kilka materiałów jeszcze zostało (może na następny maj cudów?). Dzisiaj wrzucając nowe systemy od DM Otto dla RPGME, zauważyłem, że chyba jeszcze przy tym dziale będę musiał nieco przysiedzieć. Coś nie tak się wyświetlają obrazki. Znacyz się, wyświetlać - to się wyświetlają, tyle że chyba probowałem coś tam oryginalnego stworzyć - i chyba to nie zdaje egzaminu. Bęe musiał przywrócić pierwotne obrazki. Dlaczego z dnia na dzień jest co raz to więcej roboty, eh C= (((_`). 30 maja, newsik zrobiony, a na jutro być może ten nowy programik obiecywany.
Jya na!


29 maja 2016 - 19:37 (Reptile)

I ponownie Reptile zawitał z newsem!
No, nie ma co się denerwować - kto inny miałby chęci by coś tutaj napisać, czyż nie? Eh... Dobra, nie będę was za bardzo zadręczał. Pak panoram od kazusado wylądował w dziale RPGME > Panoramy. Znajdzie się tam dość sporo oryginalnych kompozycji do wykorzystania. W szczególności jako scenki do rozmów (typu: Fire Emblem). Dla przypomnienia jak to wygląda (bo większość zapatrzona w Wieśka tylko), scenki wyglądają tak że jest sobie panorama, na panorame nałożone duże facesety, a pod tym ramka z tekstem. Prosty styl, sprawdza się w wielu grach (jeżeli dobrze zostanie wykonany). . . Nieco przypomina gry Visual Novel. Ale jaki szaleniec gra w VN, a jeszcze bardziej coś z niego przeniesie do RM. Cóż, do następnego razu!
Jya!


28 maja 2016 - 21:39 (Reptile)

Ave
Kolejny pak zagranicznych materiałów, skoro polacy się usprawiedliwiają że nie potrafią, to cóż. Pak ekranów tytułowych od Kazusado, można znaleźć dla RPGME. Pak zawiera kilka tematów/kompozycji, można znaleźć min. magie, zaklęcia, niebo, księżyc, kwiaty - konwalie majowe.. Wszystko bardzo ładnie wygląda, wystarczy tylko dodać własny tytuł do gry, autora zamieścić w creditsach i gotowe! Lepszy taki ekran tytułowy niżeli coś na szybko robionego w wordzie (a byli tacy artyści).

A byłbym zapomniał, o programie który obiecałem z początku miesiąca (odnośnie ripowania dźwięków do konsoli NES), chyba najwyższa pora dokończyć opisy, instrukcje i go wrzucić na stronę. Chyba to będzie dobry materiał na Niedziele bądź Poniedziałek. No chyba, że ktoś inny napisze newsa. . . Ta, z pewnością (((-`)
Jya!


27 maja 2016 - 21:29 (Reptile)

Ave
Przeglądając działy na Twierdzy, czy to skrypty czy zdarzeniówi, czy materiały graficzne, musze powiedzieć, że mamy... No, braki. Jest kilka wartościowych materiałów, ale jakoś tak nie za dużo. Chyba to trzeba będzie zmienić. Zdecydowanie więcej materiałów, więcej roboty. W zasadzie przydała by się jakaś pomoc od innych osób dobrej woli, którzy coś potrafią (więcej osób - więcej newsów - więcej dobrych materiałów), niestety póki co, większość muszę jakoś sam załatwiać, i mniej czasu mogę poświęcać na bardziej wartościowe materiały
eh, a szkoda . . . C= (((_`)

Materiały grafczne w postaci nowych ekranów końca gry od Kazusado, można znaleźć w dziale RPGME > Gameovers. Gameoverki ładnie wykonane, przedstawiają krzyż, piórka i wode w świetle księżyca, istnieją wersje w różnych kolorach a także wersje do wykończenia (do nałożenia własnego napisu). Można użyć jako GameOver w projekcie, albo jako coś innego (ekran tytułowy czy też menu - co przyjdzie do głowy). Udanych transferów!
Jya!


26 maja 2016 - 23:14 (Reptile)

Ave wieczorem!
Powoli dobijamy do końca maja, 26 dzień z rzędu gdzie non-stop mamy newsy na stronie. . . i w głównej mierze tylko materiały. Czasami przydatne rzeczy, czasami mniej - ale hej - tak na poważnie, nikt nie wie kiedy (i co) może się tak na prawdę przydać, może jednego dnia akurat TE materiały okażą się strzałem w 10. Dzisiaj zestaw facesetów od Kazusado, jest to kolejny utalentowany użytkownik z japonii gdzie na swojej stronce/blogu postuje własne materiały. Niestety algorytm tego typu się nie sprawdza (utalentowany użytkownik postuje swoje prace na forum/blogu, a po kilku miesiącach idzie to w maliny), dlatego za wczasu materiały już pojawiają się na Twierdzy (gdzie będą bezpieczniejsze). Dzisiaj pak Facesetów od Kazusado, liczba dość spora (207), można znaleźć facesety normalne (53), kilka postaci po 16 poz jako picture (144), dodatkowo też postacie jako przeciwnicy (monster - 8) no i gratisowo, 2 rameczki w postaci picture jako system okna. Wszystko wykonane w oryginalnym stylu, a nawet można znaleźć bohaterów z RPG Makera 2000 (Hero1,2,3,4,NPC,Animals,Monsters), jednak nie do końca chyba kompletne (mogę się mylić).

Tyle na dziś, a i wszystkim mamom - 100 lat z okazji dnia matki! Jak się dobrze rozejrzeć, to znajdziemy makerowców (makerowiczki?) - użytkowników RPG Makera, płci żeńskiej co już ową klasę (mama) od życia otrzymały. Kto nie złożył życzeń, ten jeszcze ma okazje. W zasadzie to jest szczególny dzień, ale jak życzenia czy jakąś drobną niespodziankę przygotuje się na drugi dzień, mamy też się ucieszą. Dobrej nocy i do zobaczenia już jutro!
Jya!


25 maja 2016 - 18:53 (Reptile)

Ave
Czy ktoś kojarzy tytuł SHATTERED SAMURAI? Jest sobie taka właśnie gierka u nas na stronie, wykonana w RPG2000 w języku angielsim - uznana za jedną z lepszych gierek (na tamte czasy 200x), niestety jak większość gier, posiadała swoje jakieś błędy, które uniemożliwiały kontynuację gry. X-Tech tak się wciągnął, że postanowił je ponaprawiać, przejść projekt do końca, a co więcej podzielić się z wami! Powaznie mimo iż ocena, to tylko 6/10, ale gre oferuje sporo, własny system menu, własny system walki na mapie, a nade wszystko niesamowity klimat. Zapraszam do pobrania, wymagana jest instalacja programu RPG2000 (pchi, co to jest 20MB), a sama gra waży dość sporo - 5MB. Takimi gierkami, warto się dzielić!
Jya!


24 maja 2016 - 23:05 (Reptile)

Wieczór
Trochę głupio tak samemu non stop pisać wiadomości, ale wkońcu ktoś musi. Dzisiaj Dragon Kamillo się zlitował nad obecną sytuację i poratował własną zdarzeniówką. Ukazuje w jaki sposób można osiągnąć efekt stworzenia warunku zakończenia walki w RPG95. Co prawda, nie ma gry demonstracyjnej do tego, ale wydaje mi się, że na dniach coś wykombinuje (podręczymy go o to). Dodatkowo musiałby jeszcze jedną grę demo stworzyć do wielu tilesetów.

Z innych wiadomości, można zauważyć że nasz czat coraz bardziej tętni życiem, dzięki paru osobom, za co jestem wdzięczny - bo w sumie, fajnie jest pogadać na luzie, tutaj na temat makera, czasami na inny temat w czasie kiedy się coś dłubie przy programie, czy też na szybko można udzielić jakiejś pomocy. Jednak znajdują się osoby co podszywają się pod kogoś (kim nie są), albo szpiegują, faktycznie może to być denerwujący - zatem informacja, że poprawi się nieco netykiete, regulamin i jakieś zasady korzystania z czatu.
Brej nocy!


23 maja 2016 - 19:47 (Reptile)

Wieczór
Coś na szybko wrzuć, najlepiej jakieś grafiki - jak to Tepe dzisiaj określij. Szkoda tylko, że materiały w tak szybki sposób nie są tworzone i wymagają zawsze jakieś wkładu (czasu) ze strony twórcy. Na moje szczęście, są jeszcze materiały od autorów takich jak Wacha, Mack i Ume, czyli Fist Seed Material, i to już chyba ostatni pak z tej serii - chipsety dla RPG2000 i RPGME. Ponad 100 chipsetów od nich, podejrzewam że większość makerowców miała styczność z tymi chipsetami, ale nigdy nie wiedzieli kto jest prawdziwym autorem... Na szczęście to się zmieni z dniem dzisiejszym. Szybko można było coś wrzucić, a tymczasem Reptile dalej będzie walczył z pewnym bagnem. Może w końcu coś zaowocuje? Mam wielką nadzieję. Jya!


22 maja 2016 - 00:37 (Reptile)

Wieczór i to dość późny
Wczoraj wspomniałem o programiku, zatem dzisiaj go wrzucam. NSF2MIDI w wersji angielskiej jest u nas na stronie do pobrania! Jest do program, który działa bez instalacji (nie wiem jak wam, ale mnie osobiście tego typu programy podobają się najbardziej), prosty w obsłudze (ale dla opornych napisałem polską instrukcję co i jak, krok po kroku, plik czytaj mnie). Jest to program (ponownie), do zabawy z plikami NSF, czyli z plikami które zawierają melodie jak i dźwięki z gier na konsolę Nintendo (NES). Jak to działa: należy znaleźć plik NSF gierki w internecie, następnie wrzucić do programu. Ten przekonwertuje melodie i dopasuje instrumenty tak by brzmienie było w miare podobne. Chcemy poeksperymentować (np. gitarę zamienić na piano, albo music box) - prosze barodzo, mamy taką możliwość. No i najważniejsza opcja: wyeksportowanie melodii do formatu MIDI. Przydatne narzędzie, ale są drobne problemy:
- pliki NSF tworzą zwyczani użytkownicy, czyli może się zdarzyć że plik NSF danej gry nie istnieje i takowy plik trzeba będzie stworzyć.
- jakość, też pozostaje wiele do życzenia

No ale co tam, narzędzie jest przydatne! Dla starych wyjadaczy z pewnością się przyda. Nie zapominajmy że nawet i na NESa, były dość dobre melodie. A teraz pozostaje mi napisać jedynie: dobrej nocki i spokojnej Niedzieli! Jya!


21 maja 2016 - 21:39 (Reptile)

Wieczór,
Kolejny legendarny pak zasobów od grupy First Seed Material, czyli Macka, Wacha(y?) i Ume. Tym razem są to twarzyczki (w normalnej postaci/formie). Dość spora ilość: 37, wszystko idealnie pasuje do wcześniejszych charsetów i battle charsetów. Taki o szybki wpis, a dlaczego? Ano, gdyż trzeba jeszcze przygotować opis i instrukcje do wspomnianych programów z kilku dni wstecz (do ripowania dźwięków min.). Ale o tym już jutro, mam taką wielką nadzieję.
Jya!


20 maja 2016 - 20:39 (Reptile)

Wieczór,
Skoro bawimy się w skryptach ruby, to na całego. Dzisiaj kolejny skrypt na zasadzie instalacji -kopiuj i wklej- nad main w głównym edytorze skryptów, jednak skrypcik do RPGXP. Podobnie jak kilka dni temu wylądował skrypt Gąsieniczki, to pomyślałem że przydatna sprawa by także znaleźć owy skrypt dla RPGXP. Autor skryptu Fukuyama dodał jeszcze ciekawą opcję - gdzie za pomocą przełącznika można owy skrypt wyłączyć, a to wszystko wytłumaczone w prostych linijkach. Zapraszam do zapoznania się z instrukcją w dziale RPGXP >> Skrypty Ruby.

News za nami, to teraz z wraz z Prekim pobuszujemy po starych giereczkach, gdzie dziewczyy motają się w kable albo walczą z ośmiornicami. W końcu jak to na zaprzyjaźnionej stronie ogłosli h* piątki. Jya!


19 maja 2016 - 19:10 (Reptile)

Wieczór,
Kolejna tura mapek na forum, tym razem uczestnicy mają za zadanie wykonanie mapki w wersji XP programu, ciekawe jakie kreacje z tego wyjdą. Dzisiaj na Twierdzy skrypcik ruby dla RPGVX, menu system przeznaczony dla jednej postaci (DTs One Person Menu). Skrypt prosty w użyciu, wystarczy użyć metody kopipastego nad maina i już gotowe. Może się okazać ciekawym urozmaiceniem dla projektów, gdzie występuje jedna postać, a system walki też będzie jakiś typu ABS, oczywiście system też sie sprawdzi w grach pzygodowych - takie drobne urozmaicenie.
Jya!


18 maja 2016 - 22:00 (Reptile)

Konbanwa,
Na forum ciąg dalszy zabawy z mapkami, przeglądając te pocztówki można znaleźć ładne inspiracje, osoby którym nie idzie rysowanie mapke, zalecałbym zaglądnięcie na niektóre kreacje w celu inspiracji, albo nauki, gdyż warto. A na Twierdzy, kontynuacja miesiąca newsów. Aktualnie jestesmy przy materiałach First Seed Materials, na stronie można już znaleźć: bronie, animacje bohaterów i dzisiaj świeży pak bohaterów (charsets). Pak składa się z 225 plików, a w nim bohaterowie, NPC, zwierzątka, super bohaterowie typu power rangers, roboty, obiekty, inne elementy. Warto pak pobrać do swojej kolekcji, w szczególności użytkownicy RPGME. Kto jeszcze tych zasobów nie ma, niech pobiera śmiało. Jya na!


17 maja 2016 - 19:24 (Reptile)

Konbanwa,
Nie za ciekawa dzisiaj jest pogoda, zimno, ponóro... Chłodno. My mamy Maj prawda? W piecyku wypadało by zapalić, ale może za chwile - pierwszeństwo w tym miesiącu posiadają nowości na stronie, a dzisiaj kolejny pak materiałów First Seed Material, kategoria Battle Charsety. Ponownie nie mam pojęcia czy to aby wszystkie materiały (z tej kategorii), ale przyznaje jest to potężna ilość, ponad 1000 battlecharsetów, a w tym bardzo dużo poz, postaci, kolorów. Skoro mamy już battle charsty, chyba wypada dodać także inne materiały. Ale o tym, jutro.
Jya na!


16 maja 2016 - 18:36 (Reptile)

Wieczór,
Pisanie komentarzy do skryptów ruby to nie lada wyzwanie, nieco czasochłonne przyznaje, ale nie aż takie ciężkie i szczerze? Wydaje mi się, że większości przypadków redakcja jest po prostu leniwa, niżeli na poważnie raz w miesiącu nie mogą znaleźć czasu na obowiązki redaktorskie. Tak jest, podkeśle sobie to słowo i nawet pogrubie: redakcja jest leniwa. Trzeba będzie wprowadzić jakieś kary, cielesne, bolesne, albo pieniężne (najlepiej). Być może sytuajca nabrała by innych kolorów. A skoro mowa o karach cielesnych, do tego będą potrzebne bronie - przeszukując internet (dość dawno temu), pokusiłem się poświęcić nieco czasu w celu zebrania materiałów FIRST SEED MATERIAL. Przeszukałem różne fora, strony archiwalne, inne projekty, ludzi dobrej woli, to co udało się uratować wrzucam do downloadu. Pierwszy pak FSM można znaleźć w dziale RPGME -> BattleWeapon (bronie). A w kolejnych dniach, kolejne materiały.
Jya na!


15 maja 2016 - 22:15 (Reptile)

Wieczór,
Dzisiaj przedostatni pak od tego samego autora - DM Dotto, i ponownie są to systemy, a dokładniej skórki okna (gdyż tak to się nazywało w tej wersji). Nowy pak skórek okna dla RPGXP możecie znaleźć w zasobach. DMXP System, składa się z 9 skórek, gdzie dominuje kolor niebieski, oraz gradientowate tła (aczkolwiek tak mi się kojarzyły), lekko edytowane strzałeczki oraz rameczki. Cóż, na czymś się trzeba uczyć. Może w tym tygodniu uda się dokończyć przygotowania opisów dla nowych programików, a może przy okazji kolejny pak dźwięków z jakiejś kolejnej klimatycznej gierki na NESa? Zobaczymy. Jya!


14 maja 2016 - 23:05 (Reptile)

Uff, udało się!
Godzina dość późna, ale nadal udało się! Całe szczęście, że jakieś materiały zawsze się znajdą pod ręką (wcześniej przygotowane). Będziemy dalej znęcać się nad jednym autorem, (DM Dotto), tym razem materiały graficzne -skórka okna- dla RPGVX. Możecie pobrać 10 nowych stylów dla swoich projektów. Zapraszam do odpowiedniego działu...

Chociaż notatka krótka, to udało mi się komuś popsuć humor. Przykro mi Dragon, dzisiaj też pojawił się news. Wszyscy czekamy na twoje materiały (a jest ich spora lista), może w tym tygodniu zawita jakiś nowy pak charsetów? Fajnie by było. No to do jutra! Jya!


13 maja 2016 - 19:30 (Reptile)

Wieczór,
W zasadzie tak przeglądam działy, i wszędzie widze straszne braki. Zaniedbane wersję makera, brak skryptów, materiałów graficznych. Takim porzuconym i wręcz biednym makerem jest wersja VX (tak wielbiona przez wielu, bo nowa wersja, bo świetna oh ah, a pojawiło się RPGVX Ace, RPGMV i maker poszedł w zapomnienie...). Postanowiłem pobuszować nieco po internecie dzisiaj w celu znalezienia czegoś ciekawego - i tak o natrafiłem na skrypt gąsieniczki (caterpillar system). Śmiech na sali, kiedy wpisuje w wujaszku google konkretny skrypt jakiego potrzebuje i otrzumuje wyniki, gdzie jakiś brzdąc z piskliwim głosikiem naucza jak coś takiego zrobić, co wyglądało tak:

Cześć, jestem , dzisiaj wam pokaże jak zrobić system yyy, gąsieniczki. Odpalamy program o tak. Teraz musimy znaleźć skrypt, to wam pokażę jest taka strona, o kopiujecie ten skrypt , wklejacie to tu robiąc takie wcięcie i już.

Oczywiście wszysko fajnie śmigało, tylko że syneczek tłumaczył jak skopiować skrypt z jakiegoś forum i gdzie go wkleić przez 10 minut... A na końcu okazało się że strona i tak padnięta, a skrypt wywalony gdzieś w kosmos (uwielbiam właśnie użytkowników co zamieszczają materiały na linkach/blogach, gdzie po pół roku to znika, ale się do tego cały czas odwołują). Dobra, tyle mojego biadolenia na dzisiaj - konkret: przeszukałem nico internet aby znaleźć skrypt gąsieniczki dla RPGVX. Znajdziecie go w dziale RPGVX > Skrypty. Skrypt nie wymaga konfiguracji, wystarczy metoda kopypastego by wszystko działało cacy. Zdarzeń tez nie trzeba tworzyć, ale wypadałoby zastosować drobną kosmetykę. Co tam więcej pisac będę, kto potrzebuje niech skrypt pobiera i dobrze się bawi. Tyle wywodów na dzisiaj.
Jya!


12 maja 2016 - 15:03 (Reptile)

Ave,
Przelotem podczas transportu, testuje sobie przenośne routery, jakieś LTE, WI-FI, internet wszędzie. Nie jestem z tego jakoś zadowolony póki co, gdyż wszystko jest zdecydowanie za dziko jak na mnie (spadki transferu, moc sygnału, łączność... będąc w tym samym miejscu). No ale tyle z mojego narzekania, chociaż się postaram wrzucić newsa jakiegoś (na złość Dragonowi).

Kiedyś znalazłem taki drobny skrypcik dla RPGVX, na losowe ekrany tytułowe. Niby takie nic, ale jakby ktoś wrzucił kilka ładnych ekranów tytułowych do swojego projektu to by nieźle zaskoczyliby gracza. Jednak trzeba pamiętać o kilku warunkach estetycznych (by wszystko miało ręce i nogi). RPGVX >> Skrypty > Losowy ekran tytułowy (random title), którego autorem jest Arpib.Z.Zaszi został dodany na stronę. A ja skromnie tylko dopisałem instrukcje
i przełożenie komentarzy na język polski.
Jya.

PS: Drobny update, poprawione polskie znaki, jakby ktoś nie zauważył.


11 maja 2016 - 20:16 (Reptile)

Wieczór,
Aby nie było, że jestem jakiś leniwy i zawsze są inni autorzy, to dzisiaj postanowiłem coś od siebie zarzucić. Pak facesetów bohaterów z gry KING OF FIGHTERS 97, a troszeczkę się ich zebrało. Tradycyjnie (dla moich ripów), w paku można znaleźć pliki, jako zwyczajne facesety (chociaż wyszły nieco małe), facesety postaci przy wyborze bohaterów można wykorzystać jako obrazek (pictures), no i pozy po wygranej walce, także w formie obrazków (pictures). Podejrzewam, że twarzyczki można wykorzystać w jakiś ciekawy sposób, jeżeli nie bezpośrednio w swoim projekcie, to być może jako wzorzec do ćwiczeń (kolorowania/edytowania), uczenia się pikselowania? Ha, warto spróbować!

A tymczas, postaramy się jeszcze zwerbować innych z redakcji do jakiegoś działania... Trzeba będzie wyruszyść za zagubionymi redaktorami co przesiadją na forum, a o stronie całkowicie pozapominali. Byłbym zapomniał, pak facesetów można znaleźć w dziale RPGME > Faceset.
Jya.


10 maja 2016 - 18:23 (Reptile)

Wieczór,
Na skrzynce pocztowej znalazłem jakieś starodawne materiały, z maja... Tyle, że z tamtego roku. Autor Sithjester posiadał jeszcze jeden pak chractersów do RPGXP, składający się z 383 postaci(!) z różnej maści, a dokładniej wybuchowa mieszanka z kategorii Anime i Gry. Z tych pierwszych można wyliczyć: Sailor Moon, Slayers, postacie z Death Note czy Hetalie, natomiast z gier to w głównej mierze Final Fantasy (Tactics, klasy postaci -jobs- tak zwane), oraz postacie GFów i bohaterów z innych serii. Jak zwykle udanych transferów
Jya.


9 maja 2016 - 00:23 (Reptile)

Późny wieczór!
Najwyższa pora powrócić do kolejnych zasobów graficznych, jak się przykleje do jednej osoby to aż padnie. Dzisiaj ponownie szybki newsik w którym występują charactersy od DM Dotto. Materiały graficzne ponownie dla RPGVX (no i oczywiście też pasują do RPGVX Ace). Postacie to zwyczajne edity, pokolorowane, zedytowane w taki sposób, że powstali całkiem nowi bohaterowie. Plików jest nie wiele, tylko 9, no ale całkowicie wypełnionych. Odrobina matematyki: w jednym pliku jest 8 postaci, 8 x 9 = 72 nowych postaci. Warto wzbogacić swoją kolekcję.
Można iść nieco zmrużyć oczka (((-`)
Branocka.


8 maja 2016 - 13:42 (Reptile)

Ave
Pełno gier ustawia się w kolejce i czeka na swoją kolej, aż będa mogły zawitać u nas na stronie. Szkoda tylko, że w większości wypadku te gry wypadają nieco średniawo. Na szczęście jest co wybierać i aż takimi słabymi tytułami was nie zadręczę. Grentos postanowił napisać recenzje do kolejnej gry Zombika, która wypadła w miarę dobrze. Przygodowo-rpgowo, humorystycznie, opowieść o scenowych postaciach Co z bocianem o...? O? Ano, o (((A^), ale pozostaniemy przy r. Dziękujemy Zobikowi a grę, a Grentosowi za recenzje - a to już 218 pozycja na naszej stronie, oby materiałów było jak najwięcej.
Jya na!


7 maja 2016 - 13:47 (Reptile)

Ave
Tak jak wczoraj obiecałem, dzisiaj nie będzie zasobów graficznych, a coś innego. Do downloadu wrzuciłem programik o nazwie MP3 Speed. Jest to proste narzędzie do przyśpieszania plików MP3. A na co to komu? To jest pewnego rodzaju kompresja plików MP3. Pliki wystarczy przyśpieszyć dwukrotnie, a w programie odegrać melodie w zwolnionym tempie (by uzyskać oryginalny dźwięk). Dźwięk na jakości raczej nie ucierpi (w zależności od ustawień), a pojemność projektu może drastycznie spaść(!). Niektóre projekty co ważyły po 300MB, po kompresji miały niecałe 130MB, zatem warto by było rozważyć odchudzenie swojego projektu z ciężkich plików MP3. Program jest bardzo prosty w użyciu i nie wymaga instalacji. A instrukcja obsługi, krok po kroku jak zwykle dołączona do paku.
Jya na!


6 maja 2016 - 19:23 (Reptile)

Wieczór
Piękna pogoda za oknem, to najgorszy co może spotkać osoby chorujące na hikikomorie. Podziękowania w stronę DM Dotto, za kolejne charsety do RPGVX, gdyż można coś na szybko wrzucić (chociaz źle się z tym czuję, bo wolałbym osobiście coś innego dla odmiany np. jakąś reckę, no ale cóż). Postacie podstawowe z RPGVX, jednak są zedytowane w taki sposób, że przypominają duchy (wybielone, ledwo widoczne odnóża). Dobrze, że zaczyna się weekend, gdyż z pewnością pojawi się coś ciekawszego (może jakiś programik i recka?).
Dobrze by było innych zwerbować do roboty.
No to do kolenego newsa!


5 maja 2016 - 18:54 (Reptile)

Wieczór
Liga maperów wystartowała, impreza na forum się kręci, a na Twierdzy ciąg dalszy nowych materiałów. Dzisiaj bardzo skromnie, kolejne podejście do wycinania dźwięków z gier na NESa w ramach małego testu programów. 37 dźwięków z dość wymagającego tytułu jakim jest Dragon Fighter, można znaleźć w dziale Download >> Sound. Może jeszcze kilka tego typu paków, i komuś owe dźwięki nadadzą klasycznego klimatu.
Jya!


4 maja 2016 - 07:28 (Reptile)

Bry dzionek
Szczerze się przyznam, że większość rzeczy jakie zostaną dodane w maju, to będą zasoby graficzne. Jednak znajdą się osoby, którym to nieco przeszkadza. Dla zróżnicowania wiadomości, dzisiaj ląduje pierwszy skrypt (ruby) dla RPGVXAce. Jest to prosty skrypcik, a bardzo przydatny, gdyż od czasu do czasu znajdzie się jakaś osoba co potrzebuje taki bajer. Skrypt nazywa się Intro przed ekranem tytułowym, a dokładniej chodzi o proste wyświetlenie kilku obrazków z logiem (np. własym nickiem, adresem strony). Skrypt jest tak wykonany, że możemy wrzucić sobie dowolną ilość obrazków przed ekranem tytułowym, ale nie widzę sensu by przesadzać (postarajcie się zachować zdrowy rozsądek). Autorką skryptu jest Shaz z zagranicznej sceny, natomiast tłumaczem skryptu oraz za instrukcję zabrał się Tepe. Świetna robota, mamy nadzieję, że jeszcze coś w tym miesiącu zobaczymy nowego.

Wczorajsza wspomniania impreza - liga maperów, która rozgrywa się na forum. Do zgłoszenie zostało jeszcze kilka godzin, jutro (2016-05-05) koniec zapisów. Zatem jeszcze dzisiaj można się zgłaszać, a jutro no... Kto się wyrobi to niech się pisze! Oczywiście za mapki są nagrody (rangi na forum, steamowe wersje RM), dlatego warto powalczyć!
Jya!


3 maja 2016 - 11:53 (Reptile)

Ave
Święto narodowe, święto kościelne, święto i zarazem wolne od pracy, od szkoły, od życia. Hip hip hura! Dobra dobra, nie przesadzajmy, to nie z tego powodu piszę przecież wiadomości na stronie - po prostu maj cudów - zatem kolejny materiał ląduje na stronę, nic po za tym. DM Dotto jeszcze posiada kilka kolekcji fajnych postaci, zatem dlaczego by się nimi nie podzielić? Dla RPGVX, nowy pak charsetów, ponownie postacie z starszej wersji RPG Makera, ale tym razem z wersji RPGXP. Stylowo pasują oczywiście pod RPGVX, szkoda tylko że pak niekompletny, gdyż brakuje NPC, ponownie przeciwników, ale co tam. Dobra paczka.

Korzystając z okazji, poinformuję, że na forum ruszył kolejny sezon Ligi Maperów (już piąty). Zapraszam do skorzystania z swoich sił, nawet te osoby co uważają, że się kompletnie nie nadają (bo początkujący, bo nie umiem bo coś tam), spróbujcie koniecznie! Udział w konkursie może was wiele rzeczy nauczyć (przy czym otrzymacie dużego EXP w kwestii tworzenia map). Warto! Więcej informacji patrz: Forum > Nasze projekty > Liga mapperów
Jya!


2 maja 2016 - 11:50 (Reptile)

Ave
Drugi dzień z rzędu, gdzie ponownie coś nowego na stronie wyląduje. Niestety programy które przygotowałem jeszcze potrzebują drobnej obróbki, zatem ponownie drobny pak graficzny od DM Dotto, tym razem są to postacie z RM2000, ale narysowane w stylowy sposób by pasowały do RPGVX. Postacie można znaleźć także w różnych kolorach, i całkiem ładnie to wyszło musze przyznać. Jednak szkoda, że pak nie zawiera wszystkich postaci (jak np. animals, monsters), ale hej! Kilka nowych postaci zawsze jest mile widziane w grze. Być może jutro wrzuci się jakiś programik, albo recenzję, albo znowu zasoby. Jak dobrze, że jest miesiąc Maj! Dragon będzię znowu jęczył że się nie uda. . . Zobaczymy, zobaczymy.
Jya!


1 maja 2016 - 21:02 (Reptile)

Wieczór,
Witam serdecznie wszystkich w tym nowym miesiącu, a zarazem pięknym miesiącu jaki się nazywa Maj. Te biedne newsy z kwietnia już poszły do archiwum, a teraz najwyższa pora nadrabiać zaległości. Tradycyjnie też, Dragon Kamillo sądzi, że się nie uda, ale cóż - zobaczymy! Pierwszy news już za nami, a dzisiaj materiały od DM Dotto - Charsety (DM Chara) dla RPGME. Zestaw charsetów, gdzie można znaleźć: żołnierzy, samuraje, rycerze, wydaje mi się że jakieś karatecy też tam byli, potwory, gobliny, kursory, pełno ciekawych postaci, a wśród nich nawet Święty Mikołaj! Z pewnością postacie są znane, gdyż można było spotkać je w wielu grach. Udanego transferu!
Jya na!




Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024