...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Pomoc || Zgłoś nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2020: Sierpień


30 sierpnia 2020 - 10:31 (HGS)

Dzień dobry Twierdzowicze!
Od kilku dni McLaren pracował nad materiałem i oto jest. Dział z grami został wzbogacony o nowy tytuł Zdobycie Twierdzy Kedasz, którego auorem jest Super Vegeta

Projekt został wykonany na przełomie 2003/2004 roku. Przynajmniej tak wynika z informacji zawartych w plikach gry.

Gra jest typowym klasykiem w czystej odsłonie. Polecam zarówno tym graczom, którzy mają miłe wspomnienia związane z wcześniejszymi wersjami rpg makera, jak i tym, którzy wychowali się na nieco nowszych wersjach programu.



ZDOBYCIE TWIERDZY KEDASZ

* * *RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *



24 sierpnia 2020 - 23:24 (HGS)

Ave Twierdzowicze!
Srebrnowłosy ninja dostrzegł dziś magiczną liczbę na naszym forum! Przekroczyliśmy właśnie próg 100 zarejestrowanych użytkowników na forum. Dla małego przypomnienia wystartowaliśmy z nim dokładnie 01.06.2020 po godzinie 21:00. Oby tak dalej! Użytkowników przybywa nie tylko na forum, ale i na naszym Discordzie. Od kilku tygodni funkcjonują u nas kanały głosowe, na których można z nami porozmawiać na wszystkie tematy.

Do grona twierdzowych użytkowników dołączył także kilka dni temu SiergiejW, który postanowił podzielić się swoją paczką z twierdzą, w której znajdziecie Charsety przedstawiające potwory z popularnej gry Serious Sam.
Są to tak zwane ripy postaci stworzone przy pomocy edytora Serious Sam Editor + paint. Jest ona kompatybilna z RPG Makerem XP. Serious Sam seria klasycznych FPS stworzona przez chorwacką firmę Croteam. Jako ciekawostkę zapodam informacją, że za miesiąc odbędzie się premiera 4 części tej gry. Ja już będę leciał robić swoje. Do zobaczenia na Discordzie lub na forum! :D




22 sierpnia 2020 - 17:40 (Reptile)

Witam,
W tym miesiącu coś są same wiadomości informacyjne...

  • RPG MAKER MZ, już jest!
    Kilka dni temu, była premiera nowe wersji programu RPG MAKER MZ! Program jest już dostępny. Ze strony producenta można pobrać 20 dniową wersję trial, przetestować program jak się zachowuje na waszym sprzęcie, czy odpali i czy faktycznie jest warty swojej ceny 300zł (chyba aktualnie 260zł). Dla zainteresowanych, powstał nawet filmik ukazujący różnice między RPGMV, a RPGMZ. Autor filmiku: SRDUDE.



  • Game Boy Studio 2.0 Beta!
    Tak jest! Kiedyś wspomniane GameBoy Studio 2.0 Beta właśnie się ukazała na stronie autora. W dziale Download, będzie wersja programu nie wymagająca instalacji (No installer), a także wersje instalacyjne dla Windows, MacOS, Ubuntu/Debian, Fedora/Red Hat. Dla przypomnienia GBS jest to darmowy program, do tworzenia gier na konsolę GB. Nowa aktualizacja programu otrzymała sporo ciekawych opcji, ale z tego co widać, jeszcze niektóre są w fazach testowych. Bez wątpienia, program idzie w dobrą stronę!
Na chwilę obecną tyle informacji.
Jya!


18 sierpnia 2020 - 00:01 (HGS)

Ave tu srebrnowłosy ninja z Twierdzy!

Jakiś czas temu w temacie Wiedźmina wybiło już 1000 wyświetleń posta. Jest to pierwszy wątek o aż takiej aktywności, co zasługuje na szczególną uwagę.

Jako że śledzę poczynania ekipy Wilczego Miotu z zainteresowaniem, to zostałem poproszony o przetestowanie wczesnej wersji ich gry. Pojawiło się wiele pytań o to, czy gra Wiedźmin, to nie jest tylko pusta zapowiedź, by narobić szumu w polskiej społeczności RPG Makera i sobie tak egzystować. Dziś z całą pewnością mogę stwierdzić, że nie i projekt widnieje nie tylko na papierze, ale i jako fizyczna wersja projektu. Jestem po około 60 minutach rozgrywki i choć fabularnie nie zdradzę nic, to jestem w stanie wspomnieć o kilku aspektach rozgrywki, jakie zasługują na uwagę.

Kilka informacji na temat wersji testowej gry.
Pamiętajcie, że twórcy mogą jeszcze wiele w niej zmienić, a moje wrażenia są kierowane wielką miłością do świata Wiedźmina. Wilczy Miot nie serwuje nam kolejnym standardowym jRPG, więc fani tego gatunku mogą być nieco rozczarowani. Projekt stawia mocno na opowieść osadzoną w mrocznych realiach Wiedźmińskiego świata okraszoną fajnym systemem walki [ABS]. Jest on przyjemny, choć skakanie w tej wersji nadal uważam za lekko przesadzone [Autorzy zapowiedzieli, że tu prawdopodobnie zostanie to naprawione :(].
Przechadzając się po szlaku można mieć wrażenie spójności map i lekkiej niepewności tego, co się może wydarzyć. Już sam początek gry jest zrobiony bardzo klimatycznie. Jako ciekawostkę zdradzę wam, że znaki wiedźmina to nie jedyne umiejętności, jakimi przyjdzie nam wojować.
Jednym słowem wielki plus za smaczek z Wiedźmina III. Mrok w jaskiniach jest tu uzasadniony i ktoś, kto zwyczajnie nie grał w gry z tej rodziny, może mieć niesłuszne wrażenie, że twórcy zrobili jaskinie zbyt ciemnymi. Bardzo podobają mi się wstawki audiowizualne zastosowane w tej grze i choć to była zaledwie wersja testowa, to muszę przyznać, że jest to dobrze dopasowane.

Nie chcę za dużo się rozpisywać na temat gry Wilczego Miotu, gdyż jest tu tak dużo fajnych rzeczy, a ja nie chcę psuć zabawy tym, którzy czekają na projekt. Zachęcam do odwiedzenia tematu gry na naszym forum! Gra ma się dobrze i widać wielkie zaangażowanie ze strony całego zespołu Wilczego Miotu. Na mnie już pora i do zobaczyska na naszym twierdzowym Discordzie.







16 sierpnia 2020 - 00:39 (HGS)

Witajcie Twierdzowicze!
Od czego by tu zacząć... W sumie jest to mój pierwszy News i generalnie nie spodziewałem się, że szacowny Reptile uzna mnie za godnego tej rangi. Do tej pory nie pojawiały się żadne recenzje, czy teksty mojego autorstwa prócz paczek zasobów, jakimi dzieliłem się z Twierdzą. Chyba pora, by nadeszły pewne zmiany. Jestem lekko zmieszany tym, co się dziś wydarzyło. Rubin postawił poprzeczkę bardzo wysoko jako redaktor i będzie bardzo ciężko go zastąpić. Poświęcał bardzo dużo nerwów i sił, by materiały, które publikował były ciekawe i dobrze ubrane w słowa. Jednym słowem będzie go cholernie trudno zastąpić.

Wypadałoby się jakoś przedstawić... Generalnie wiele osób polskiej społeczności RPG Makera mnie kojarzy, zna lub słyszało jakieś wzmianki. Można mieć o mnie różne zdanie lecz z pewnością nie można mi zarzucić, że się łatwo poddaję i choć dość szybko mnie awansowano, to jestem przygotowany psychicznie na to, by wspomóc mistrza Twierdzy, a was zasypać treściami spod mojej ręki. Cholerka trudne zadanie mi na głowę spadło :) Mam nadzieję, że będziecie dla mnie wyrozumiali.

McLaren, podesłał paczkę grafik do WRPG, przedstawiającą Rycerzy mających przy sobie bronie. Znajduje się w niej kilka grafik, które przydadzą się do przygodowych gier i nie tylko, więc polecam zerknąć i pobrać paczkę.




15 sierpnia 2020 - 13:00 (Rubin)

Drodzy Twierdzowicze!

Nigdy bym się nie spodziewał, że kiedyś przyjdzie mi tę wiadomość napisać, a już nie przewidziałem, że nadejdzie to tak szybko. A mianowicie, chciałbym wam wszystkim podziękować za spędzone wspólnie ponad 10 lat na Twierdzy. Za danie mi szansy, być tym wymarzonym Wielkim Radnym i za obdarowane zaufanie, które pozwoliło mi pracować ramie w ramie z Reptile. Nie sądziłem, że ranga redaktorska, będzie wymagała ode mnie tylu wyrzeczeń i nigdy bym się nie spodziewał, że sprawy administracyjno-scenowe, będą pochłaniać ogromne pokłady mojego czasu, który powinienem poświęcać de facto na RPG Makera.

Niestety w pewnej chwili spostrzegłem, że to wszystko poszło w innym kierunku, niż zakładałem. I po długich przemyśleniach, wewnętrznie uznałem, że zaczynają docierać do mnie pewne refleksje i czas najwyższy, wziąć je sobie prosto do serca i jak mawia stare przysłowie, jest to odpowiedni moment, by zejść ze sceny. Dziękuje wszystkim! Bez wyjątków, z którymi miałem osobistą styczność, tę bardziej zażyłą, oraz tę pobieżną. Przez spędzony czas w tej społeczności, dzięki wam, zabieram ze sobą ogromny bagaż doświadczeń i odchodzę do mojego starego środowiska, które z RM nie ma za wiele wspólnego.

Po konsultacjach związanych z roszadami w naszej ekipie, wspólnie uznaliśmy, iż odpowiednią decyzją będzie, by moją posadę objął HGS i tak oto witam nowego Wielkiego Radnego i gratuluje awansu ;] Życzę Ci samych owocnych materiałów, którymi zasilisz Twierdze, oraz ogromnej ilości newsów!

Na koniec, chciałbym poświęcić kilka linijek dla Reptile.
Oddaje Ci mój szacunek i wiesz, że bardzo Cię podziwiam za Twój niedoceniany wkład dla Polskiej społeczności RPG Makera. Dziękuje za to, że byłeś i zawsze będziesz moją twórczą inspiracją. Za Twoje wszystkie rady, za czas który mi poświęciłeś 10 lat temu, udzielając wskazówek w programie, oraz teraz, gdzie nie raz byłeś dla mnie moralną podporą.
Dzięki Polskiemu RM i dzięki Twojej grze Green Levithan, stworzoną dla nowicjuszy, tutaj z wami nie było by również i mnie. Świadom jestem tego, że nie byłem idealny, taki jakbyś chciał, ale starałem się ze wszystkich sił, pomagać Ci w imię dobrego mienia Twierdzy i bardzo się cieszę, że udało nam się zrealizować i sfinalizować wiele planów, o których rozmawialiśmy na przestrzeni czasu. Praca u Twojego boku była dla mnie ogromnym zaszczytem-Dziękuje Ci Rep za wszystko.... Oraz dziękuje wam drodzy użytkownicy za wspólnie spędzony czas i dziękuje kolegom z redakcji, za wspólną realizacje zadań.
Niestety, na mnie już pora. Zatem życzę wam, wszystkiego dobrego.
(a po więcej, zapraszam na nasz #Chat)


10 sierpnia 2020 - 20:29 (Rubin)

Witam.
Jak poniżej wspominał Reptile, premiera RPG Makera MZ zbliża się wielkimi krokami (za około 9 dni), więc zainteresowani owym programem, mogą gromadzić drobne na zakup produktu, który już lada dzień będzie dostępny. Natomiast osoby, posiadające środki, już dziś mają dostęp do zamówienia programu w przedsprzedaży i zapłacą za niego 10% taniej UWAGA: Ofera ważna tylko do 27 sierpnia!

Z nowości na forum (?)
Może to nie jest już pierwszy powiew świeżości dla użytkowników, którzy śledzą nasze poczynania od startu. Natomiast, pewnie kojarzycie osobę o nicku HGS?. O Pogromcy, możecie zaczerpnąć informacji w wątku na forum, a wcześniej w dziale zapowiedzi, HGS zaprezentował swój nowy twór pt. Scorched Earth, który gatunkowo jest Action-RPGiem, przy którym pracuje już od dłuższego czasu i gra zapowiada się bardzo obiecująco!

Zachęcam do odwiedzenia forum z wątkiem gry. Znajdziecie tam obszerne kompedium wiedzy i odrobinę zrzutów z samej rozgrywki!




I jeszcze jedna bardzo ważna informacja. Mianowicie, dostajemy sygnały od użytkowników iż przy rejestracji na Forum linki aktywacyjne nie docierają do skrzynek odbiorczych z portali gmail.com i poczta.pl, więc zalecamy, aby przy zakładaniu kont na forum, unikać wpisywania adresów mailowych z powyższych portali, a zalecamy do korzystania z wp.pl i o2.pl.


7 sierpnia 2020 - 16:11 (Reptile)

Niecałe dwa tygodnie zostały do premiery nowej wersji programu RPG MAKER MZ, ci którzy czekają z niecierpliwością na program, dla was specjalna informacja. Na stronie DEGICA (rpgmakerweb.com) widnieje informacja; mianowicie:
    - kto się skusi teraz na pre-order programu, otrzyma 10% zniżki,
    - jeżeli posiadasz RPGMV, to otrzymasz dodatkowe 10% zniżki,
Dalej, pytania typu: Czy projekty z RPGMV, będzie można otworzyć i kontynuować w RPGMZ? Prosta odpowiedź: Nie. Nie da rady otworzyć projektu z RPGMV w RPGMZ, ALE(!) Istnieje pewnego rodzaju programik, converter, który pozwala na eksport całej bazy danych (prawdopodobnie zdarzeń też) do arkusza kalkulacyjnego (CSV, tak tak za pomocą Excella będzie można modyfikować bazę). Dzięki konwerterowi będzie możliwość importowania bazy do nowego projektu (a na ile to będzie skuteczne, to się okaże).

A kto jest ciekawy i chciałby przetestować gry demonstracyjne z RPGMZ, to może zaglądnąć na japońską stronę domową. Oczywiście gry w języku japońskim, no ale można zagrać w celu sprawdzenia, jak twój komputer sobie poradzi z nowymi grami.


Tyle informacji na temat RPG MAKER MZ, a jeszcze warto wspomnieć o kolejnym silniku, który właśnie w tym miesiącu ma otrzymać spore aktualizacje. Mowa o GameBoy Studio, który od dłuższego czasu autor udoskonala. Nowości w GBS2 to
    - Full Color!
    - Gotowe szablony dla tworzenia projektów takich jak: zręcznościowych, strzelanek (shump)
    - Usprawniono funkcje programu
    - Eksport na urządzenie Analogue Pocket
A zresztą co o tym pisać, warto rzucić okiem na trailer, gdzie większość rzeczy została ładnie zademonstrowana!




4 sierpnia 2020 - 00:01 (Rubin)

Wieczór,
W dniu wczorajszym, nie lada niespodzianka, którą zaserwował Sefiro na Forum , spowodowała zmianę planów i na dziś, trafia do biblioteki gier, długo wyczekiwana pełna wersja Świnek w Kosmosie 2!

Kontynuacja galaktycznych przygód Komandora Trockiego, Kapitana Proshenko i nowego bohatera Łajki. W galaktycznym świecie, gdzie nieustannie będą im towarzyszyć szlamy i kilka nowych twarzy, a w tym robot Hana-3000

Wersja demo, przerodziła się w końcu w pełna wersję. Luźna humorystyczna przygoda idealna na wieczór, by poświęcić jej do kilkudziesięciu minut czasu. Dużo zwrotów akcji, masa pozytywnego humoru i wiele interesujących zastosowań.
Gorąco zachęcam do pobrania i zagrania w kontynuację kultowych Świnek w Kosmosie!

ŚWINIE W KOSMOSIE 2

* * *RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *



1 sierpnia 2020 - 00:00 (Rubin)

Wieczór,
Czas zacząć kolejny rozdział, a stary wedle tradycji, trafił do archiwum.
Od ostatniego czasu zaszło bardzo wiele zmian na Forum, więc warto, by było to wszystko podsumować, tak więc nie przedłużając:
  • Wyłączona weryfikacja postów i komentarzy na forum
    Jak wiecie, przy starcie forum, ze względów bezpieczeństwa, by można było nam łatwiej zapanować nad wszystkim, prowadziliśmy trochę bardziej rygorystyczną formę i wszystkie zakładane tematy, jak i komentarze, przed pojawieniem, musiały być sprawdzone przez redaktora, czy aby nie łamią regulaminu. Na szczęście dobre wieści, weryfikacja została zdjęta!

  • Dział projekty został podzielony na: Zapowiedzi, Dema i Pełne Wersje
    Nowy podział który jest bardziej przejrzysty i czytelny. Wcześniej, zapowiedzi gier nie były rozgraniczone ze skończonymi projektami i wszystkie znajdowały się w jednym dziale, co skutkowało niekiedy trudnościami w odnalezieniu się w dziale. Teraz, jeśli interesują nas zapowiedzi gierek, czy gotowe projekty, można spokojnie odszukać coś dla siebie.

  • Miejsce do zgłaszania usterek znalezionych na stronie jak i na forum
    Od czerwca tego roku, na stronie jak i na forum trwają ciągłe aktualizacje, coś modernizujemy, czy dodajemy nowego, a jak wiadomo zdarzają się potknięcia i czasem występują małe usterki.
    Dział ten jest przeznaczony dla wszystkich użytkowników, którzy znajdą jakieś błędy, tak by mogli je zgłosić i redakcja miała czas na szybką interwencję, by pozbyć się problemu.

  • Kosz, czyli odpowiednik Archiwum
    Na początkowym etapie, kiedy zakładaliśmy forum, ten pomysł został uznany za niepotrzebny. Jednak po analizie, gdy każdy użytkownik zostawi jakiś temat/komentarz, który potem okaże się do usunięcia, nie będzie on trwale wymazany, lecz przesunięty do archiwum. Niekiedy, faktycznie coś może wydawać się niepotrzebne, ale warto zwrócić uwagę że ktoś, zawsze może z tego skorzystać i tak, będziemy się starać archiwizować wszystkie zamknięte wątki i wszelakie treści, które znajdą się na forum.

  • Recenzje, Zdarzeniówki, Porady i Materiały
    Aktualnie, od ostatniego podsumowania, znacznie wzrosła ilość zasobów, porad, treści podsyłanych przez was, więc warto odwiedzić wątki: Materiały jak i Projekty, bo jest w czym przebierać ^^.
Na zakończenie, mimo że tego się nie spodziewaliśmy, ale wasza aktywność jak i ciągła liczba nowych użytkowników stale rośnie, więc bardzo się cieszymy że jesteście zadowoleni z miejsca które dla was stworzyliśmy i przykładamy się wspólnie do jego stałego rozwoju ku lepszemu :). Oby tak dalej!
I tutaj mała niespodzianka, zapraszamy na nasz kanał Discord, ponieważ od niedawna, wprowadziliśmy Kanały Głosowe, gdzie często się spotykamy i pomagamy sobie wspólnymi siłami z występującymi trudnościami w RM jak i WRPGE, oraz prowadzimy streamy i pokazujemy nad czym obecnie pracujemy.




Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024